Startups

Rusza Hash.fm ranking blogerów, youtuberów i nie tylko!

GM
Grzegorz Marczak
19

Hash.fm powstało, by móc uporządkować informacje o polskich influencerach. Narzędzie może być z powodzeniem wykorzystywane przez marki czy domy mediowe do tworzenia rankingów blogerów i youtuberów pod kątem pomysłów na współpracę.

Choć tak naprawdę Hash.fm to nie tylko ranking to jednak to będzie najczęściej i najgłośniej dyskutowana funkcja tego narzędzia. Twórcą Hash.fm jest 5 osobowa spółka Social Hacker prowadzona przez Konrada Traczyka

Czym tak naprawdę jest więc hash.fm? To mam nadzieję skuteczna próba uporządkowania informacji o tak zwanych digital i social influencerach w Polsce. Do tej grupy przede wszystkim zaliczają się Blogerzy, Youtuberzy, Vlogerzy oraz inne osobowości internetowe..

Powstanie więc coś na kształt Megapanelu gdzie w każdej z kategorii zobaczymy osobny ranking pokazujących tych najbardziej wpływowych, aktywnych itp. Dane na temat poszczególnych osób zbierane są z takich źródeł jak Facebook, Twitter, Instagram, blogi itp.

Będzie to więc idealne narzędzie dla marek, domów mediowych i agencji poszukujących ciekawych pomysłów na współpracę z blogerami czy youtuberami.

Ujednolicony i zaawansowany system rankingowy pozwoli mam nadzieję na zbudowanie trwałego i skutecznego zestawienia pokazującego jak tak naprawdę wygląda wpływ blogerów czy vlogerów na otoczenie. Będą to ważne dane bo jeśli zmierzymy je poprawnie i zgodnie ze sztuką to wreszcie będziemy mogli porównać na przykład ich skuteczność do innych form reklamowo marketingowych stosowanych w internecie.

Hash.fm wydaje się więc potrzebny nie tylko blogerom ale również rynkowi. Dziwi tylko, że takie narzędzia nie skonstruował wcześniej Gemius czy inna firma badawcza.

Czym jest Hash.fm dla osób rejestrujących się? To przede wszystkim portfolio naszych aktywności w sieci, z porwaniami do innych w danej kategorii z statystykami i informacjami o naszych działaniach dla potencjalnych reklamodawców.

Konrad Traczyk dla Antyweb o wskaźnikach:

W tej chwili posługujemy się trzema podstawowymi wskaźnikami, które pozwalają łatwo wejść w głębszą analizę udostępnianych przez nas danych. HashIndex mówi o potencjalnym zasięgu danego influencera. HashEngagement o wywoływanym przez niego zaangażowaniu wśród widzów/czytelników w danym okresie. HashActivity, jako przydatny wskaźnik wspomagający, pokazują poziom jego "pracowitości", aktywności w danym przedziale czasowym.

Wszystkie wskaźniki wyliczane są za pomocą dedykowanych algorytmów, ważących poszczególne parametry. W przypadku HashIndex bierzemy pod uwagę min. liczbę fanów na FB, obserwujących na Twitterze i Instagramie czy liczbę subskrybcji na YT.

Jak wygląda model biznesowy tego projektu?

Na początku startują z profilami, w następnym kroku czyli za około miesiąc ma wystartować ranking oraz konta biznesowe. Konta te dedykowane będą agencjom, domom mediowym, markom które szukają blogerów czy youtuberów do swoich akcji.

To plan na start, można jednak wyobrazić sobie kilka zupełnie innych modeli zarabiania na tym biznesie. Możliwe jest na przykład uruchomienie analityki na zlecenie, pośrednictwo przy akcjach marketingowych, partnerstwa z sieciami czy firmami analitycznymi itp. Generalnie na potrzebnych danych zawsze można dobrze zarobić a moim zdaniem Hash.fm te dane będzie posiadać.

Warto też zauważyć, że tego typu system o ile sprawdzi się lokalnie będzie można eksportować na inne rynki. Oczywiście nie jest to łatwe zadanie ale jeśli się uda zyskuje się nowe dużo bardziej znaczące perspektywy biznesowe.

Jakie są zagrożenia dla tego typu projektu? Przede wszystkim ważnym elementem jest tutaj zainteresowanie biznesu danymi które oferuje Hash.fm. Na dziś wiemy, że współpraca z blogerami, kontent marketing itp to hasła na czasie. Osobiście wierzę, że są to dobre kierunki rozwoju jeśli chodzi o rynek reklamy ale sytuacja może się zmienić a zainteresowanie tego typu informacjami może na przykład nie być tak duże jak się spodziewano.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: