Gry wideo na PlayStation 5 Pro będą jeszcze ładniejsze. To wszystko dzięki zastosowaniu technologii AMD. Trzeba będzie jednak na nią jeszcze trochę poczekać

Nie da się zaprzeczyć, że premiera PlayStation 5 pod koniec 2020 roku przeniosła możliwości konsolowe na zupełnie inny poziom. Twórcy gier nie tylko mogą teraz zaoferować dużo lepszą grafikę, ale w większości przypadków stabilny klatkarz, co nie zawsze było oczywiste w przypadku poprzednika. Okazuje się, że gry na PlayStation 5 mogą być jeszcze ładniejsze. Wersja Pro w przyszłości może doczekać się przydatnej funkcji AMD.
PlayStation 5 Pro z AMD FSR 4
Mark Cerny, główny architekt systemu PlayStation, potwierdził w rozmowie z Digital Foundry, że Sony zamierza wdrożyć elementy FSR 4 do kolejnej wersji PSSR. Celem jest dostarczenie nowej jakości upscalingu dla tytułów wydawanych na PS5 Pro od 2026 roku.
Naszym celem jest implementacja upscalingu porównywalnego z FSR 4 w PS5 Pro dla gier wydanych w 2026 roku. To ambitne zadanie, wymagające dużych nakładów pracy, dlatego nie widzieliśmy jeszcze tej technologii na PS5 Pro
– powiedział Cerny.
Obecnie FSR 4 jest ekskluzywne dla kart graficznych RDNA 4, w tym Radeon RX 9070 i Radeon RX 9070 XT. Technologia ta wymaga znacznie większej mocy obliczeniowej niż FSR 3.1, jednak Cerny uważa, że jej adaptacja na potrzeby PS5 Pro będzie możliwa bez konieczności gruntownej przebudowy systemu.
Współpraca Sony i AMD nad rozwojem technologii AI dla grafiki rozpoczęła się pod koniec 2023 roku i będzie kontynuowana w kolejnych generacjach konsol. Mark Cerny podkreśla, że choć sprzęt PS5 Pro różni się od RDNA 4, technologia FSR 4 może zostać dostosowana do potrzeb konsoli. Sony i AMD mają długofalowe plany współpracy, co oznacza, że kolejne wersje technologii FSR mogą zostać wbudowane w architekturę PlayStation 6. Możemy więc spodziewać się jeszcze większych innowacji w grafice gier na przyszłej generacji konsol.
Grafika: depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu