Google

Google zaprasza na imprezę. Czym mogą zaskoczyć tym razem?

Maciej Sikorski
Google zaprasza na imprezę. Czym mogą zaskoczyć tym razem?
Reklama

Za niewiele ponad miesiąc rusza rejestracja na konferencję Google I/O 2015 – najważniejszą tegoroczną imprezę korporacji z Mountain View. Jeżeli ktoś ...

Za niewiele ponad miesiąc rusza rejestracja na konferencję Google I/O 2015 – najważniejszą tegoroczną imprezę korporacji z Mountain View. Jeżeli ktoś będzie miał to szczęście (plus odpowiednie środki) i zostanie wylosowany przez internetowego giganta, to pod koniec maja będzie mógł pojawić się w Moscone w San Francisco.

Reklama

Google ogłosiło, że ich doroczna impreza organizowana z myślą o deweloperach (głównie, ale nie tylko) odbędzie się w dniach 28-29 maja. Wydarzenie jak zwykle gościć będzie Moscone Center w San Francisco. Rejestracja na tegoroczne Google I/O rusza 17 marca, zakończy się 19 marca. Zainteresowani biletami nie muszą się martwić tym, by walczyć o nie, gdy rozpocznie się rejestracja – nie działa tu zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Spośród osób zgłaszających chęć udziału w konferencji zostaną wylosowani "szczęśliwcy". Ci ostatni muszą przygotować się na spory wydatek: w ubiegłym roku za bilet trzeba było zapłacić 900 dolarów. Na razie nie poinformowano, jaka cena będzie obowiązywać w tym roku.

Jak już wspominałem (większość z Was pewnie zdaje sobie z tego sprawę), impreza kierowana jest przede wszystkim do deweloperów, ale jej rozpoczęcie przyciąga uwagę wielu innych osób z branży, a nawet spoza niej. Na tę prezentację składają się zazwyczaj jakieś premiery – w roku 2012 pokazano Nexusa 7 czy przystawkę telewizyjną Nexus Q, ubiegły rok przyniósł m.in. platformy Android Auto, Android TV oraz Android Wear. Gwoździem programu była nowa wersja Androida (5.0).

Na podstawie doświadczeń z przeszłości można zakładać, że i w tym roku wydarzy się coś ciekawego. Może nie będzie to tak spektakularne, jak prezentacja Google Glass, ale ostatecznie okaże się bardziej popularne i perspektywiczne – przypomnę, że projekt Cardboard, o którym pośrednio wspominałem rano również rozpoczął medialny żywot na konferencji w San Francisco. Liczę zatem na to, że załoga z Mountain View stanie na wysokości zadania.

Zapewne liczą też na to akcjonariusze firmy, pozostali inwestorzy oraz branżowe media i eksperci. Przynajmniej część przedstawicieli tych środowisk. Cały czas w powietrzu wisi pytanie o nowe źródła zysków Google i oczekuje się od firmy, że wskaże konkretny kierunek rozwoju, coś, co nie zakończy żywotu na fazie testów. Czy impreza w Moscone jest dobrym miejscem na takie wskazówki/deklaracje? Chyba nie, ale przekonamy się już pod koniec maja, co szykuje Google.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama