Google

Sztuczna inteligencja przejmie wyszukiwarkę Google

Kamil Pieczonka
Sztuczna inteligencja przejmie wyszukiwarkę Google
Reklama

Google ostatnie 25 lat poświęcił na tworzenie najlepszej wyszukiwarki, rozwijając zupełnie nowe sposoby wyszukiwania oparte na postępach w dziedzinie sztucznej inteligencji, np. wyszukiwanie wizualne za pomocą Obiektywu Google czy multiwyszukiwanie na podstawie obrazów i tekstu

Obiektyw Google jest hitem

Obecnie użytkownicy korzystają z wyszukiwania przez Obiektyw Google 12 miliardów razy miesięcznie – to czterokrotny wzrost w ciągu zaledwie dwóch lat, a coraz większy odsetek tych wyszukiwań stanowią wyszukiwania multimodalne. Przełom w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji umożliwił wprowadzenie kolejnych ulepszeń. Dzięki tej technologii wyszukiwarka może odpowiadać na zupełnie nowe rodzaje pytań, których jeszcze niedawno byśmy w niej nie zadali. Google zmienia też sposób, w jaki porządkowane są informacje, co ułatwi użytkownikom przeglądanie i zrozumienie dostępnych zasobów.

Reklama

Nowe funkcje wyszukiwarki nowej ery, które pokazano dzisiaj będzie można wypróbować w Laboratoriach wyszukiwarki – nowym narzędziu do testowania wersji eksperymentalnych tych funkcji.

Ulepszanie wyszukiwarki z pomocą generatywnego AI

Dzięki wykorzystaniu nowych możliwości generatywnego AI w wyszukiwarce teraz łatwiej znajdziecie potrzebne informacje, szybciej poznacie interesujące Was tematy, odkryjecie nowe punkty widzenia i perspektywy oraz łatwiej wykonacie zadania.

Weźmy na przykład pytanie: „Które miejsce jest lepszą opcją dla rodziny z dziećmi poniżej 3 lat i psem – Bryce Canyon czy Arches?”. Jeszcze niedawno konieczne byłoby podzielenie tego pytania na mniejsze elementy, przeszukanie ogromnych ilości dostępnych informacji i samodzielne złożenie wszystkiego w całość. Teraz, dzięki zastosowaniu generatywnej sztucznej inteligencji, wyszukiwarka wykona większość tych zadań za Was. Zobaczcie przygotowane przez AI podsumowanie kluczowych informacji, np. informacje o roślinach, które przyciągają kolibry i są rodzime dla Północnej Kalifornii, wraz z linkami do dalszych poszukiwań.

Pod podsumowaniem zobaczycie sugerowane następne kroki, w tym możliwość zadawania dalszych pytań związanych z tematem, np. „Ile czasu przeznaczyć na wycieczkę do Bryce Canyon z dziećmi?”. Po kliknięciu takiego pytania przeniesiecie się do nowego trybu konwersacyjnego, w którym możecie zapytać Google o więcej informacji na interesujący Was temat. Kontekst będzie przenoszony z pytania na pytanie, aby ułatwić Wam dalsze eksplorowanie tematu. Zobaczycie również wygodne linki do treści internetowych i sugestie tematów, w które możecie się zagłębić.

Łatwiejsze zakupy dzięki generatywnemu AI

Dzięki zastosowaniu generatywnej sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google zapewni Wam podczas zakupów dodatkowe informacje, umożliwiając w ten sposób szybsze i łatwiejsze podejmowanie przemyślanych decyzji.

Podczas wyszukiwania produktu zobaczycie podsumowanie kluczowych informacji do rozważenia i listę produktów, które spełniają Wasze wymagania. Wieświetlone zostaną również opisy produktów oraz aktualne oceny, opinie, ceny i zdjęcia. Jest to możliwe, ponieważ funkcje zakupowe oparte na generatywnym AI wykorzystują dane z Google Shopping Graph, który zawiera ponad 35 miliardów ofert, co czyni go najbardziej obszernym na świecie zbiorem danych o stale zmieniających się produktach, sprzedawcach, markach, opiniach i stanach magazynowych. Co godzinę w Shopping Graph odświeżanych jest ponad 1,8 miliarda ofert, dzięki czemu wyniki wyświetlane użytkownikom są zawsze aktualne i wiarygodne.

Dostęp do wielu opinii i źródeł

Wiemy, że użytkownicy przed podjęciem decyzji o zakupie chcą poznać opinie innych osób, dlatego zaprojektowano te nowe funkcje w taki sposób, aby promowały treści dostępne w sieci i ułatwiały zagłębienie się w poznawany temat. Wraz z wprowadzeniem generatywnego AI do wyszukiwarki Google nie zamierza rezygnować z przekierowywania wartościowego ruchu na inne strony internetowe, ale o tym dopiero się przekonamy.

Reklama

Google wierzy, że reklamy są istotnym elementem funkcjonowania internetu i pomagają użytkownikom w znalezieniu odpowiednich produktów i usług. Dlatego w wyszukiwarce korzystającej z funkcji generatywnego AI reklamy nadal będą pojawiać się w dedykowanych boksach na całej stronie. Dostaliśmy również obietnicę, że Google cały czas będzie dbał o przejrzystość reklam i o to, aby łatwo je było odróżnić od bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Korzystanie z Search Labs

W Laboratoriach wyszukiwarki rozpoczyna się właśnie eksperyment o nazwie SGE (Search Generative Experience – funkcje generatywne w wyszukiwarce). Będzie on dostępny w Chrome na komputery i w aplikacji Google (na Androida i iOS) dla użytkowników z USA (na początku tylko w języku angielskim). Na podstawie opinii użytkowników będzie on rozwijany i wkrótce powinien być udostępniany w kolejnych krajach. Dziś rusza rejestracja w Laboratoriach wyszukiwarki, a SGE zostanie udostępnione w ciągu najbliższych tygodni. Aby wyrazić zainteresowanie rejestracją, wystarczy dotknąć ikony Laboratoriów w aplikacji Google lub w Chrome na komputerze.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama