9

Google teraz jest również wyszukiwarką hoteli

Google coraz bardziej wykracza poza usługi stricte internetowe. Mamy już historię lokalizacji czy Google Places, teraz gigant uruchamia eksperymentalnie usługę Hotel Finder. Narzędzie to ma kilka ciekawych funkcji, dzięki czemu z pewnością zyska sobie wielu zwolenników i ułatwi proces rezerwacji miejsca w hotelu, a gigantowi przyniesie jeszcze więcej danych potrzebnych do personalizacji. Hotel Finder posiada […]

Google coraz bardziej wykracza poza usługi stricte internetowe. Mamy już historię lokalizacji czy Google Places, teraz gigant uruchamia eksperymentalnie usługę Hotel Finder. Narzędzie to ma kilka ciekawych funkcji, dzięki czemu z pewnością zyska sobie wielu zwolenników i ułatwi proces rezerwacji miejsca w hotelu, a gigantowi przyniesie jeszcze więcej danych potrzebnych do personalizacji.

Hotel Finder posiada kilka ciekawych funkcji, które ułatwiają znalezienie najlepszego miejsca noclegu. Dzięki integracji z Mapami, nowe narzędzie umożliwia otoczenie linią terenu, w którym chcemy przebywać podczas danego wyjazdu. Dzięki temu nie będziemy musieli wyszukiwać hotelu w wybranych dzielnicach miasta – wystarczy że zaznaczymy, w których dzielnicach miasta czy rejonach mamy zamiar być i Google znajdzie dla nas hotel w którejś z lokalizacji. Takie narzędzie przydałoby się z pewnością także podczas wyszukiwania ofert mieszkań, a nie że trzeba wybierać określone dzielnice w wyszukiwarce.

Druga funkcja narzędzia to Get a good deal, która wyświetla aktualną cenę noclegu oraz porównuje ją do cen z przeszłości. Mamy zatem możliwość sprawdzić, czy na przykład w sezonie oferta jest bardziej opłacalna i o ile przepłacamy czy też ile zaoszczędzamy.

Hotel Finder oczywiście porównuje także ceny noclegów między poszczególnymi hotelami – i to na jednej stronie. Użytkownik nie musi już zatem uruchamiać miliona podstron by sprawdzić jak kształtują się ceny w wybranych miejscach. Dodatkowo narzędzie pozwala stworzyć listę szybkiego dostępu wybranych hoteli.

Usługa ta po wstępnych testach z pewnością pojawi się na mobile, gdzie niewątpliwie odniesie duży sukces. Wyobrażacie sobie, że wskakujecie sobie do auta, jedziecie do obcego miasta i rezerwujecie miejsce ad hoc na przykład na postoju na stacji benzynowej? Super.