Google ogłosiło, że wprowadza nową usługę w Dokumentach. Google Docs otrzymają kolejne usprawnienie edytora tekstu, tym razem pomagające w tworzeniu e-maili.
Nowość jest kolejnym elementem inicjatywy “inteligentnego płótna”, która ma na celu płynne połączenie oprogramowań firmy w celu zwiększenia produktywności. Mowa tu o takich aplikacjach jak Meet, Docs i Gmail.
Szablon do tworzenia maili w Dokumentach jest dostępny w taki sam sposób, jak pozostałe funkcje tego typu - musimy najpierw wprowadzić “@” i wyszukać opcję Email draft. Wtedy pojawi się małe okienko, w którym możemy wybrać adresata wiadomości, wpisać temat i stworzyć całą treść maila. Następnie klikając w ikonę Gmaila po lewej stronie będziemy mogli od razu wysłać wiadomość.
Funkcja ta będzie wyjątkowo przydatna w momencie, kiedy wiele osób pracuje nad treścią wiadomości. Dokumenty Google pozwalają na jednoczesne wprowadzanie zmian w dokumencie przez kilka osób oraz dodawanie komentarzy w celu sugestii. Jest to dużo wygodniejsza opcja niż konsultowanie się poprzez inny komunikator i przeklejanie tekstu między oknami.
Google ujawnia, że funkcja E-mail draft będzie dostępna dla wszystkich klientów Google Workspace, a także dla wszystkich użytkowników starszych planów G Suite i G Suite Business. Możliwość jest stopniowo wprowadzana, a firma przewiduje, że większość użytkowników będzie mogła z niej korzystać już w przyszłym tygodniu.
Źródło: Google
Stock Image from Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu