Google

Google będzie finansował dziennikarstwo w sieci. W puli aż 150 mln euro

Tomasz Popielarczyk
Google będzie finansował dziennikarstwo w sieci. W puli aż 150 mln euro
Reklama

W ramach projektu Digital News Initative Google poinformował o uruchomieniu funduszu DNI Innovation Fund, którego założeniem jest wspieranie wysokiej ...

W ramach projektu Digital News Initative Google poinformował o uruchomieniu funduszu DNI Innovation Fund, którego założeniem jest wspieranie wysokiej jakości dziennikarstwa bazującego na wykorzystaniu nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań.

Reklama

Digital News Initiative Innovation Fund jest częścią utworzonego w kwietniu br. projektu Digital News Initiative wspierającego wysokiej jakości dziennikarstwo w sieci. Od tamtego czasu inicjatywę wsparło ponad 120 różnych firm i organizacji. Nowy fundusz jest przeznaczony dla europejskich wydawców oraz organizacji medialnych - zarówno małych jak i większych, debiutujących na rynku jak i tych bardziej znanych. Łącznie w puli znajduje się 150 mln euro, które Google zamierza rozdysponować w ciągu trzech najbliższych lat. Wszystko to ma na celu rozwój dziennikarstwa w sieci, wspieranie innowacyjnych pomysłów, a także rozwój ekosystemu informacyjnego

Dziś rusza nabór wniosków do funduszu. Zgłoszenia będą przyjmowane do 4 grudnia br. Planowane jest organizowanie dwóch takich rund rocznie. Kolejną zaplanowano na wiosnę 2016.


Czego poszukują organizatorzy akcji? Jak czytamy w komunikacie Google:

Poszukujemy projektów, które odzwierciedlają nowy sposób myślenia w praktyce dziennikarstwa cyfrowego, propagują rozwój nowych modeli biznesowych lub nawet zmieniają sposób konsumpcji cyfrowych treści informacyjnych przez użytkowników. Zgłaszane projekty mogą mieć wysoce eksperymentalny charakter, ale muszą mieć wyraźnie określone cele i w dużej mierze obejmować technologie cyfrowe. Nie wymagamy korzystania z produktów lub usług Google. Wybrane projekty mają odznaczać się innowacyjnością, jednocześnie korzystnie wpływając na ewolucję dziennikarstwa cyfrowego i stabilny rozwój branży mediów w przyszłości.

Zgłaszać mogą się zarówno wydawcy, jak i startupy czy działające w sieci serwisy kwalifikujące się jako media. Dofinansowania będą przyznawane w trzech kategoriach: projekty prototypowe, projekty średniej wielkości i duże projekty. W pierwszym przypadku można liczyć na kwotę 50 tys. euro. W dwóch pozostałych maksymalne dofinansowanie wyniesie odpowiednio 300 tys. i 1 mln euro, ale kwota ta nie może stanowić więcej niż 70 proc. całkowitych kosztów realizacji projektu.

Zgłoszenia można składać na stronie DNI. Ostatecznego wyboru dokona Rada Funduszu - 12-osobowy zespół składający się m.in. z pracowników Google oraz doświadczonych przedstawicieli branży medialnej. W jej skład wchodzi m.in. Bartosz Hojka, CEO naszej rodzimej Agory. Pierwsze fundusze zostaną przyznane już na początku 2016 roku.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama