Mobile

General Motors wprowadzi obsługę samochodu poprzez telefon jako standard

Marcin Kamiński
General Motors wprowadzi obsługę samochodu poprzez telefon jako standard
5

General Motors, które jest właścicielem takich marek motoryzacyjnych jak Chevrolet, Buick, Cadillac czy GMC, coraz mocniej stawia na młodych i nowoczesnych klientów. Producent samochodów zapowiedział właśnie, że 36 modeli pojazdów, których premiera zaplanowana jest na rok 2014, w standardzie posiada...

General Motors, które jest właścicielem takich marek motoryzacyjnych jak Chevrolet, Buick, Cadillac czy GMC, coraz mocniej stawia na młodych i nowoczesnych klientów. Producent samochodów zapowiedział właśnie, że 36 modeli pojazdów, których premiera zaplanowana jest na rok 2014, w standardzie posiadać będzie obsługę podstawowych funkcji z poziomu smartfona. Dzięki temu możliwe będzie chociażby otwarcie samochodu za pomocą aplikacji mobilnej, a także uruchomienie zdalnie wybranych funkcji auta.

Samochody coraz częściej integrują się z naszymi telefonami, a także wyposażane są w dostęp do internetu. Jak zapowiedział właśnie koncern General Motors, w przypadku ich pojazdów nie będzie inaczej. Od przyszłego roku standardem ma stać się dostęp do sieci 4G, co umożliwi słuchanie radia internetowego czy prowadzenie rozmów przez Skype'a. To jednak nie wszystko - sieć ma zostać wykorzystana do kolekcjonowania i analizy danych na temat ekonomiki jazdy czy usterkowości.

Dzięki zapowiedzianej aplikacji bez problemu odnajdziemy auto na parkingu - zdalnie możemy uruchomić klakson i światła, a nawet silnik. Dowiemy się także o konieczności poprawienia ciśnienia w oponie, gdy ujdzie z niej powietrze, a nawet jaką żywotność ma jeszcze olej w silniku.

Opisywane funkcje dostępne były do tej pory dla posiadaczy samochodów GM za dodatkową opłatą, w ramach usługi OnStar. Obecnie General Motors planuje jednak udostępnienie ich za darmo, choć w niepełnym zakresie. Koncern liczy prawdopodobnie na to, że osoby, którym do gustu przypadło otwieranie i uruchamianie samochodu zdalnie z poziomu teleofnu, za dodatkowe usługi będą w stanie dopłacić. Pożyjemy, zobaczymy, choć cała aplikacja wydaje się naprawdę użyteczna i przydatna kierowcom.

Źródło: Slashgear

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Mobilesamochódgeneral motors