Polska

PKP chce sprzedawać bilety WSZĘDZIE. Biedronka, Orlen, kiosk... wyobrażam sobie ten chaos

Grzegorz Ułan
PKP chce sprzedawać bilety WSZĘDZIE. Biedronka, Orlen, kiosk... wyobrażam sobie ten chaos
Reklama

Tego jeszcze nie grali, nasz przewoźnik kolejowy PKP Intercity ogłosił właśnie swoje otwarcie na sprzedaż biletów na pociągi - na w zasadzie nieograniczoną liczbę punktów stacjonarnych w Polsce.

Już jakiś czas temu - we wrześniu 2021 roku, PKP Intercity zdecydowało się na pierwsze otwarcie swojej sieci sprzedaży na firmy obsługujące systemy sprzedażowe przez aplikację i/lub stronę internetową. Mowa tu o aplikacji mPay, e-podróżnik.pl czy KOLEO. To jak najbardziej zrozumiałe, zresztą potwierdzone danymi sprzedażowymi - na koniec lutego 1,8 mln sprzedanych biletów w tych kanałach.

Reklama

Nowy model sprzedaży agencyjnej skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych, sieci stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe.

Nie rozumiem jednak i nie wyobrażam sobie kupowania biletów kolejowych w jakiejkolwiek sieci sklepów spożywczych czy stacji paliw. Za przykład weźmy płatności za prąd czy gaz w Żabkach czy w placówkach Poczty Polskiej, co potrafi trwać wieczność - niezależnie czy jest kolejka osób, które pojawiły się w tych miejscach w dedykowanym celu, czy nie - kasjer takie zlecenie musi przyjąć.

Polecamy na Geekweek: Chińscy miliarderzy znikają. O co chodzi w chińskiej branży technologicznej?

Nie muszę chyba Was przekonywać, iż z biletami kolejowymi może być jeszcze większy chaos - wie to każdy, kto kupował kiedykolwiek bilety w kasach kolejowych.

Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity:

Bardzo duża popularność kolei będzie nadal rosła w najbliższych latach, dlatego dążymy do tego, aby zakup biletów na połączenia PKP Intercity był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Poprzez rozwój nowego modelu sprzedaży agencyjnej otwieramy się na współpracę z następnymi partnerami, szukając w ten sposób kolejnych sposobów dotarcia do klientów.

Niemniej widać, że to poważna inicjatywa - PKP Intercity zaprasza do takiej współpracy sieci mające minimum 50 punktów stacjonarnych oraz doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych.
Źródło: PKP Intercity.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama