Gazeta.pl uruchomiła własny serwis VOD pod nazwą Kinoplex. W odróżnieniu od konkurencyjnego produktu Onetu, VOD gazety jest całkowicie darmowe. W chwili obecnej w serwisie jest kilkadziesiąt filmów fabularnych i dokumentalnych od takich partnerów jak Kino Polska (Grupa SPI), National Geographic (Grupa FOX), Vivarto oraz Art House. Jedna ważna uwaga – po to aby obejrzeć filmy […]

Gazeta.pl uruchomiła własny serwis VOD pod nazwą Kinoplex. W odróżnieniu od konkurencyjnego produktu Onetu, VOD gazety jest całkowicie darmowe. W chwili obecnej w serwisie jest kilkadziesiąt filmów fabularnych i dokumentalnych od takich partnerów jak Kino Polska (Grupa SPI), National Geographic (Grupa FOX), Vivarto oraz Art House. Jedna ważna uwaga – po to aby obejrzeć filmy potrzebny nam jest Microsoft Silverlight.

Przeglądając zasoby Kinoplex można powiedzieć, że jak na początek nie jest źle. Nie znajdziemy wprawdzie w serwisie hitów kinowych ale jest za to sporo dość rozpoznawalnych tytułów. Jeśli chodzi o wizualną stronę Kinoplex to jest to moim zdaniem bardzo przyzwoita robota, bez wodotrysków i z odczuwalnym stylem znanym z gazeta.pl. Nie wiem natomiast czy do końca szczęśliwym pomysłem jest trzymanie takiego serwisu w domenie gazeta.pl. No ale to już bardziej strategia gazety definiuje jak podchodzą do nowych produktów i czy chcą budować niezależne marki.

Podoba mi się też, w Kinoplex podejście do modelu biznesowego. iPlex pokazał, że można zarabiać na VOD bez wprowadzania opłat i taki sam model chce wykorzystać gazeta. Właściwie może okazać się, że jest to jedynie słuszne podejście do zarabiania na VOD. Opłaty za poszczególne odcinki czy też pakiety nie są na tyle efektowne aby zrekompensować znaczne koszty jakie związane są z tego typu działalnością.