Felietony

Yahoo! Polska wystartowało - Też macie to gdzieś?

Paweł Grzegorz Iwaniuk
Yahoo! Polska wystartowało - Też macie to gdzieś?
Reklama

Pamiętam gdy na początku listopada Vbeta poinformowała, że Yahoo! planuje uruchomić polską wersję portalu. Pierwsze pytanie jakie zaświtało mi wtedy w...

Pamiętam gdy na początku listopada Vbeta poinformowała, że Yahoo! planuje uruchomić polską wersję portalu. Pierwsze pytanie jakie zaświtało mi wtedy w głowie to: po co? Niezbyt ono wyszukane, ale przyznać musicie, że na przykładzie AOL Polska, Engadget Polska, a ostatnio również MSN Polska, wywnioskować możemy, że inwazja się nie uda.
Reklama

Jeszcze w 2008 roku, Grzegorz pisał o poszukiwaniach osób, które miałyby rozpocząć pracę w polskim oddziale Yahoo!. Sprawa jednak z czasem ucichła i dopiero informacje opublikowane przez Vbeta odświeżyły temat.

Polska wersja Yahoo! wystartowała w dniu dzisiejszym. Po tym co zobaczyłem, ciężko jednak napisać coś bardziej konstruktywnego niż: bieda Panie. Zresztą, zobaczcie sami, na poniższej ilustracji bądź u źródła.



Obecnie Yahoo kupuje treści oraz informacje (a raczej przekierowuje do nich) od serwisów Radio.ZET, Newsweek, Forbes oraz Bankier.pl. Podejrzewam, że centrala nie ma planów na uruchomienie lokalnej redakcji w Polsce, a tym co za tym idzie, możemy spodziewać się kolejnych umów na pozyskanie materiałów.

Z punktu widzenia nowych użytkowników najatrakcyjniejsza w Yahoo! Polska jest usługa pocztowa, która oferuje konto o nieograniczonej pojemności oraz możliwość przesyłania załączników do 25 MB. Nie sądzę jednak, żeby internauci nad Wisłą mieli właśnie z tego powodu rzucić się na nowy portal. Z kolei komunikator Yahoo! Messenger, dostępny jest wyłącznie (ze znanych mi języków) w wersji angielskiej, co również nie zachęca większości potencjalnych użytkowników.

Po chwili głębszego zastanowienia stwierdzam, że w ogóle nie widzę powodów dla których ktokolwiek chciałby aktualnie korzystać z Yahoo! Polska. Aby zaistnieć na naszym rynku, centrala musi postarać się znacznie mocniej. Analiza porażki AOL Polska również nie zaszkodziłaby, a mogłaby nawet pomóc w budowaniu własnej strategi.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama