Fixly to nowy serwis od Grupy OLX, gdzie możemy zamawiać usługi fachowców, znajdujących się w pobliżu naszej lokalizacji. Kiedy pisałem Wam o tym serwisie mieli w swojej bazie 700 usług oferowanych przez 770 wykonawców, dziś liczba wykonawców urosła już do 6820. Jak widać miesięczna kampania wystarczyła, by zbudować konkretną bazę.
Jak to działa? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę określoną usługę, którą chcemy wykonać lub wybrać ręcznie z kategorii umieszczonych w katalogu usług.
Sam proces zamówienia usługi dość sensownie jest zrobiony, narzekałbym tylko na formularz daty wykonania usługi, skoro to tylko pole do wpisania terminu, zaopatrzyłbym go w kalendarz z opcją wyboru konkretnego dnia. Ludzie będą wpisywać różne formaty dat, co może powodować niedomówienia.
W pierwszym polu zamówienia mamy link z liczbą dostępnych wykonawców, możemy ją podejrzeć w osobnym oknie.
Jeśli wybraliśmy na przykład malowanie okien i drzwi, w formularzu będziemy musieli doprecyzować czy to okna czy drzwi i w jakiej liczbie oraz naszą lokalizację.
Po złożeniu zamówienia, wysyłane jest ono do fachowców w naszej lokalizacji. W przypadku, gdy na jedno zapytanie odpowie 5 wykonawców, opcja wysyłania ofert zostanie wstrzymana. Zlecający więc, dostanie maksymalnie 5 ofert (można zadeklarować chęć otrzymania ofert od wszystkich zleceniobiorców w danej kategorii), z których będzie mógł wybrać dla siebie najbardziej interesującą. Zlecający będzie mógł zapoznać się z całą ofertą wszystkich wykonawców, oprócz danych kontaktowych, czyli numeru telefonu i adresu, te udostępnione będą dopiero po zaakceptowaniu wybranego fachowca.
Ile to kosztuje? Jak czytamy w regulaminie, na tę chwilę korzystanie z serwisu jest bezpłatne. Zlecający rozliczają się tylko z wybranym wykonawcą za wykonaną usługę.
5.7 – Wykonawcy zainteresowani Zapytaniem składają Zlecającemu Ofertę. W przypadku złożenia Oferty Zlecającemu, Operator pobiera wskazaną w Cenniku liczbę punktów z Pakietu Wykonawcy.
W przyszłości mają być wprowadzone płatne Pakiety punktów, z których Fixly będzie pobierało określoną liczbę punktów za wysyłkę ich ofert do osób poszukujących wykonawców potrzebnych im usług.
Kluczową kwestią pozostaje tu fakt, kiedy serwis wypełni się opiniami, zarówno o zleceniobiorcach jak i zleceniodawcach, to da dopiero prawdziwą wartość serwisowi. Wielu użytkowników więc będzie musiało zaryzykować i skorzystać z usług wybranych fachowców i zbudować bazę opinii.
Podobną pracę wykonali twórcy, użytkownicy i kierowcy w BlaBlaCar, myślę że to się udało, mam nadzieję, że i z Fixly się uda to dosyć szybko. W planach mają udostępnienie aplikacji mobilnej, dzięki czemu korzystanie z Fixly stanie się szybsze i wygodniejsze, to też powinno wpłynąć na spopularyzowanie tych usług.
Więcej z kategorii Ciekawe strony:
- Zepsute.pl - Genialny patent na (wiarygodny) serwis z opiniami
- Sprawdziliśmy proces zamówienia abonamentu bez telefonu u polskich operatorów
- Oto nowy nabytek Agory czyli Sirlocal.pl
- [Aktualizacja] Pobli - Nowy polski serwis dla "złotych rączek"
- Interaktywny serwis budowlany. W końcu nowy polski projekt internetowy z pomysłem