Wearables

Fitbit bliski przejęcia Pebble. To oznacza koniec dla tego producenta smartwatchy [prasówka]

TP
Tomasz Popielarczyk
5

Zanosi się na kolejną konsolidację w segmencie wearables. Jeden z liderów tego rynku, firma Fitbit ma przejąć producenta zegarków Pebble.

Fitbit przejmuje Pebble

O transakcji donosi The Information (a więc nie została ona jeszcze potwierdzona przez żadną ze stron). Fitbit miałby wyłożyć na przejęcie Pebble w sumie 40 mln dolarów. Co jednak najbardziej istotne, zegarki Pebble w wyniku tego miałyby z czasem zniknąć z rynku. Nowemu właścicielowi zależy bowiem szczególnie na aktywach, własności intelektualnej oraz oprogramowaniu.

Nie są to pierwsze doniesienia o przejęciu Pebble. W 2015 roku złożono firmie propozycję przejęcia za kwotę 540 mln dolarów. Tuż przed premierą Pebble 2 swoją ofertę opiewającą na kwotę 70 mln dol. złożył też Intel. Dziś firma jest warta zdecydowanie mniej, z czego skorzystał najwyraźniej Fitbit. Czekamy na oficjalne potwierdzenie tych doniesień.

"Ok, Google" w Android Auto

Kierowcy będą teraz mogli rozmawiać ze swoimi samochodami. Aż dwa lata musiały minąć zanim Google w końcu wprowadził tę funkcję do swojej platformy dedykowanej autom. Nowość jest udostępniana wraz z aktualizacją aplikacji Google. W nowej wersji w ustawieniach Android Auto znajdziemy nową pozycję pozwalającą na aktywowanie jej. Od tej pory za pomocą komend głosowych będziemy mogli sterować nawigacją, odtwarzaniem muzyki, a także wywoływać inne aplikacje oraz usługi bez potrzeby dotykania ekranu.

Gears of War 4 z multiplayerem między PC i konsolami

Microsoft już jakiś czas temu informował o pracach na rzecz wspólnego multiplayera między konsolami i PC. Mechanizm ten znalazł już zastosowanie m.in. w Roccet League. Teraz, w najbliższy piątek ma trafić do Gears of War 4. Gra otrzyma specjalną playlistę w dniach 2-5 grudnia, która pozwoli posiadaczom PC oraz Xboksów One rywalizować ze sobą na tych samych serwerach oraz mapach. Od wyniku testów będzie wiele zależało. Twórcy gry przede wszystkim skupiają się na zebraniu danych dotyczących balansu rozgrywki - w końcu w jednej potyczce będą uczestniczyli posiadacze padów oraz grający na myszach i klawiaturach.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu