Wearables

Z tymi smartwatchami to jakaś katastrofa [prasówka]

Tomasz Popielarczyk
Z tymi smartwatchami to jakaś katastrofa [prasówka]
Reklama

Ostatni raport IDC dotyczący smartwatchy nie pozostawia żadnych złudzeń - sprzedaż leci na łeb na szyję. Czy to oznacza rychły koniec tego rynku?

Dramatyczna sprzedaż smartwatchy


Reklama

Z raportu IDC wynika, że sprzedaż inteligentnych zegarków w minionym okresie spadła dramatycznie. Trzeci kwartał 2016 był pod tym względem wręcz katastrofalny, bo względem analogicznego okresu w roku ubiegłym liczba dostaw zmalała o 51,6 proc. Trend ten jest już widoczny od drugiego kwartału, gdzie w skali roku notowano spadek o 32 proc. Wśród powodów wymienia się to, że ciągnący cały ten segment Apple Watch dopiero zadebiutował w swojej nowej wersji i w trzecim kwartale był dostępny w sprzedaży przez zaledwie 2 tygodnie. Sytuacji nie poprawia też opóźniona premiera Androida Wear 2.0. Widać to zresztą na przygotowanym przez IDC rankingu. Wielkim wygranym jest tutaj Garmin, który zajmuje drugie miejsce z 600 tys. wprowadzonych na rynek egzemplarzy. Dopiero za nim jest Samsung. W pierwszej piątce mamy jeszcze Lenovo i Pebble. Dziwi brak Huawei, który najwidoczniej nieco odpuścił sobie ostatnio wearables - mimo świetnego debiutu z Huawei Watchem.

Dla porównania swój raportu dotyczący smartfonów opublikowało dziś też GfK, które zwraca uwagę na wzrost rzędu 6,6 proc. w stosunku do 2015 roku. Przyczyną ma być silne poruszenie na rynku chińskim, a w mniejszym stopniu również wzrosty na rynkach rozwijających się.

Tryb portretowy w iOS 10.1


Posiadacze iPhone'ów 7 Plus wraz z najnowszą aktualizacją oznaczoną numerkiem 10.1 otrzymali dostęp do trybu portretowego. Co jest w nim takiego wyjątkowego? Firma zaprezentowała to już podczas konferencji, gdzie smartfon miał swoją premierę. W trybie tym wykorzystywane są dane z obu kamer. Jedna odpowiada za analizę głębi zdjęcia oraz odseparowanie tła, a druga za poprawny portret. W rezultacie zastosowane algorytmy dokonują subtelnego rozmycia tła, czynią tego typu fotografie wyjątkowymi. Oczywiście, jak nietrudno się domyślić, posiadacze zwykłych iPhone'ów 7 będą musieli obejść się smakiem.

PayPal w Messengerze


Facebook już od dłuższego czasu traktuje Messengera jako osobną platformę społecznościową, rozbudowując go o nowe funkcje i rozwiązania. Tym razem komunikator doczekał się integracji z PayPalem. Konkretnie możliwość użycia tej metody płatności pojawiła się podczas integracji z botami (i aktualnie jest dostępna wyłącznie dla mieszkańców USA). Tych w Messengerze stale przybywa, co przekłada się na rosnący potencjał sprzedażowy platformy. Jest to zaledwie pierwszy krok w tym kierunku, bo Facebook pracuje już nad integracją sieci VISA, MasterCard oraz American Express. Od wiosny 2015 amerykańscy użytkownicy komunikatora mogą podpinać pod niego swoje karty płatnicze w celu przesyłania pieniędzy znajomym. Można się spodziewać, że tych możliwości będzie stale przybywać.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama