Czytacie nowa sieć społecznościowa, myślicie - dosyć. Ale poczekajcie, zastanówmy się, może jest jeszcze miejsce na jedną społecznościówkę. Uruchomion...
Czytacie nowa sieć społecznościowa, myślicie - dosyć. Ale poczekajcie, zastanówmy się, może jest jeszcze miejsce na jedną społecznościówkę. Uruchomiony został właśnie nowy taki serwis - Favo.rs. Z założenia twórców ma być swoistą platformą wzajemnej pomocy wśród specjalistów w różnych dziedzinach.
Mamy Facebooka, mamy Google Plus. Zbyt duży szum, dużo informacji, raczej skupiamy się w tych sieciach na interakcji ze znajomymi, budowaniu więzi, relacji, dzielenie się przeżyciami, zdjęciami, ciekawymi linkami, filmami. To co chce dać nam Favo.rs, ginie gdzieś po drodze wśród przekazów i informacji, których poszukujemy we wspomnianych serwisach społecznościowych.
Quora jakby skupia się na zadawaniu pytań i otrzymywaniu odpowiedzi, czyli raczej wymiana wiedzy, LinkedIn czy nasz rodzimy GoldenLine to budowanie relacji, kontaktów zawodowych.
Więc co chce nam dać Favo.rs? Przyjrzyjmy się najpierw samemu serwisowi. Wygląd nie odbiega od panujących standardów wśród sieci społecznościowych. Mamy tu więc tablicę z wyświetlanymi wątkami, które możemy filtrować według obserwowanych osób, popularnych użytkowników i tematów, naszych wątków lub wszystkich.
No i główne pole do wpisywania pytań, zagadnień czy problemów których rozwiązania poszukujemy.
W zakładce głównej wpisujemy dowolne pytania czy prośby o przysługę, nie sklasyfikowane w pozostałych zakładkach. Następne są już bardziej sprecyzowane i tutaj upatruję sukcesu tego serwisu.
Stworzyliśmy serwis internetowy, chcemy go wypromować. Po co zaśmiecać tablicę znajomych na FB czy G+, skoro może ich tematyka tej strony zupełnie nie interesować, lub po prostu zginie w natłoku innych bardziej interesujących informacji. Umieszczamy go na Favo.rs w zakładce "Promotion". Opisujemy, dodajemy tagi, być może szybciej trafimy do odpowiednich odbiorców. Uzyskamy fachową opinię od specjalistów lub zgłoszenie problemów z naszą stroną. O pomoc dotyczącą funkcjonowania serwisu możemy zwrócić się w następnej zakładce "Feedback". Dalej mamy "Advice" - kiedy poszukujemy wszelkiego rodzaju porad na różne specjalistyczne tematy. Lub też "Introduction" mamy pomysł i szukamy wsparcia, pomocy czy też partnerów do współpracy.
W chwili obecnej, kiedy dopiero serwis został uruchomiony, popularne tematy skupiają się wokół takich zagadnień jak pytania o wygląd danej strony, polecanego hostingu, promocji konta na Twitterze. Mamy tu też pytania o ulubiony menadżer zadań, prośbę o informacje zwrotną co do działania aplikacji mobilnej, pomoc w promocji startupu.
W każdym z tych wątków możemy uczestniczyć bezpośrednio, udzielając odpowiedzi czy też końcowej pomocy lub pośrednio przekazując temat osobie, która może w danym temacie pomóc. Zdobywając tym samym punkty w wewnętrznym ranking serwisu, wpływającym na naszą wiarygodność i skalę udzielanych porad i pomocy w zgłaszanych problemach.
Funkcjonalność serwisu jak i jego przydatność w omawianym obszarze, naprawdę pobudza wyobraźnię co do jego zastosowania. W przypadku skupienia wokół siebie znacznej społeczności specjalistów w danych dziedzinach, serwis może odnieść sukces jako miejsce gdzie możemy znaleźć fachową i wiarygodną pomoc w naszych projektach internetowych. Dobrą koncepcją tego serwisu jest skupienie się na konkretnych zagadnieniach. Wchodząc do środka, wiemy do czego służy. Nie znajdziemy tu zdjęć znajomych z wakacji, filmów z YT czy historii z życia wziętych, tylko konkretne ich pytania i problemy w których możemy im pomóc lub pokierować dalej.
Myślę, iż w tym zakresie serwis uzupełnia jakby lukę w istniejących już sieciach społecznościowych. Mam nadzieję, iż w krótkim czasie rozwinie się w omawianym kierunku, również i w naszym kraju.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu