Social Media

Facebook zamyka swój intymny projekt, który miał być hitem. Czy kogoś to dziwi?

Kamil Świtalski
Facebook zamyka swój intymny projekt, który miał być hitem. Czy kogoś to dziwi?
Reklama

Dwa lata po premierze Facebook rezygnuje ze swojego serwisu społecznościowego dla par. Bliskość w internecie najwyraźniej nie potrzebuje dodatkowego narzędzia do komunikacji.

Facebook — jak każdy internetowy gigant — lubi czasem zaproponować swoim użytkownikom nowe pomysły testując, czy to w ogóle ma szansę się przyjąć. Większość tych prób okazuje się chybioną, bo nie jest żadną tajemnicą że — cytując klasyka —  najbardziej podobają nam się piosenki, które już raz słyszeliśmy. Dlatego te oderwane od rzeczywistości próby często okazują się co najwyżej ciekawostką. Tuned to projekt który Facebook odpalił w 2020 roku. Portal społecznościowy tylko dla par — wiecie, takie prywatne, intymne, miejsce dla zakochanych, by mogli się komunikować i nie być dla siebie jeszcze jednym oknem w Messengerze. Nie był to pomysł specjalnie innowacyjny — na przestrzeni lat takich projektów było co najmniej kilka, ale najwyraźniej ekipie Zuckerberga wydawało się że oni będą potrafili zrobić z niego coś więcej. Nic z tego.

Reklama
Źródło: Depositphotos

Tuned zwija skrzydła. To facebookowy eksperyment który się w ogóle nie przyjął

2020 był rokiem niezwykłym dla większości świata — i był to fajny czas eksperymentów. Dla większości był pełen strachu i dramatów, ale jak to zwykle bywa - ktoś tracił, ktoś zyskiwał. Jednak nawet takie niezwykłe okoliczności nie sprawiły, że dedykowane miejsca w sieci dla par stały się popularne. Narzędzia te miały służyć do podtrzymywania bliskości z partnerem (informowania siebie o swoim aktualnym humorze, wysyłaniu notatek) - a w bonusie też... wymienianie muzyką z popularnego streamingu muzycznego. No kto by się spodziewał, że nie potrzeba do tego kolejnej aplikacji? Najwyraźniej nie tęgie głowy z Facebooka - ale próbę podjęli.

W drugiej połowie września serwis zniknie z powierzchni — zatem użytkownikom nie pozostało zbyt wiele czasu by pobrać wszystkie dane. No cóż, niech próbują eksperymentować dalej - może któregoś razu uda im się wykreować jakiś hit bez podkradania pomysłów konkurencji.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama