Moje przemyślenia

Facebook wprowadza zmiany w statystykach – przygotujcie się na zmieniony zasięg swoich postów

MK
Marcin Kamiński
6

Zasięg na Facebooku oznacza liczbę osób, które otrzymały odsłony postu ze strony. Wskaźnik zasięgu może być mniejszy niż liczba wyświetleń, ponieważ jedna osoba może zobaczyć wiele odsłon. Taką definicję podaje w dziele pomocy sam serwis społecznościowy. Tak istotny dla wszystkich administratorów st...

Zasięg na Facebooku oznacza liczbę osób, które otrzymały odsłony postu ze strony. Wskaźnik zasięgu może być mniejszy niż liczba wyświetleń, ponieważ jedna osoba może zobaczyć wiele odsłon. Taką definicję podaje w dziele pomocy sam serwis społecznościowy. Tak istotny dla wszystkich administratorów stron parametr ulega jednak na Facebooku pewnym modyfikacjom. Ma on być od teraz bardziej precyzyjny i co najważniejsze – uwzględniać także ruch na urządzeniach mobilnych.

Wśród statystyk na Facebooku zasięg oznacza liczbę osób, które zobaczyły dany wpis w ciągu pierwszych 28 dni od jego publikacji. Jest to zatem jeden z parametrów określających jak skuteczne są nasze działania. Facebook wprowadził jednak dwie zmiany, które zmieniają nieco zasadę wyliczania zasięgu.

Pierwszą bardzo istotną zmianą jest oficjalne doliczanie ruchu z urządzeń mobilnych do całkowitego zasięgu postów. Nie będzie zatem rozróżnienia, czy użytkownik przybył na nasz profil na Facebooku z komórki, tabletu czy komputera stacjonarnego.

Drugą poważną nowością jest zmienione naliczanie zasięgu dla postów wyświetlanych w News Feed. Dotychczas wystarczyło załadowanie strony, aby znajdujące się na niej wiadomości miały podliczone statystyki. Obecnie użytkownik musi przewijać stronę główną Facebooka, a odsłona postu naliczana jest dopiero w momencie ukazania się wybranego wpisu na ekranie. Zasięg dzięki temu będzie bardziej precyzyjny i wiarygodny niż do tej pory.

Ciężko powiedzieć, czy zasięg postów na Facebooku po wprowadzeniu zmian zwiększy się czy zmniejszy. Z pewnością można spodziewać się jednak pewnych zmian w statystykach. Warto się na to przygotować, a agencje social media powinny poinformować o nadchodzących nowościach swoich klientów.

Jesteśmy ciekawi jak zmiany wyglądać będą u Was - komentarze pozostawiamy do Waszej dyspozycji.

Źródło grafiki: 1.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook