Felietony

Facebook testuje przycisk "want" - opcja przydatna dla mas, czy tylko dla firm?

Marcin Kamiński
Facebook testuje przycisk "want" - opcja przydatna dla mas, czy tylko dla firm?
5

Kiedy we wrześniu ubiegłego roku Mark Zuckerberg prezentował oficjalnie Open Graph, wszystkich nas podekscytowała wiadomość o zapowiedzi wprowadzenia zupełnie nowych aktywności na Facebooku. Mowa o możliwości nie tylko "polubienia" czegoś, lecz wykorzystaniu innych akcji: oglądania, czytania itd. Po...

Kiedy we wrześniu ubiegłego roku Mark Zuckerberg prezentował oficjalnie Open Graph, wszystkich nas podekscytowała wiadomość o zapowiedzi wprowadzenia zupełnie nowych aktywności na Facebooku. Mowa o możliwości nie tylko "polubienia" czegoś, lecz wykorzystaniu innych akcji: oglądania, czytania itd. Po blisko roku od tamtej zapowiedzi doczekaliśmy się pierwszych zmian, które mogą doprowadzić do uruchomienia nowych możliwości w najpopularniejszym serwisie społecznościowym świata.

Facebook wprowadził po cichu nowy kod w wydanym dopiero co Facebook Javascript SDK. Wprowadza on, ukrytą jeszcze dla zwykłych użytkowników serwisu, znaczącą nowość - przycisk "want". Czyżby niebawem Facebook wiedział zatem nie tylko o tym, co lubią jego użytkownicy, lecz również jakich rzeczy pragną?

Open Graph pozwala na tworzenie aktywności w oparciu o akcję oraz obiekt. Jak w prosty sposób tłumaczą sami twórcy Facebooka, oznacza to, że możliwe będą statusy typu "przeczytał (akcja) książkę (obiekt)" lub "obejrzał (akcja) film (obiekt). Jak widać serwis społecznościowy, dbając o swoje finanse, chce wykorzystać możliwości Open Graph tworząc nowy przycisk "chcę". Byłby on znakomitym narzędziem dla wszystkich marek i firm prowadzących swoje działania marketingowe na Facebooku, a dla samego serwisu kolejnym argumentem do przyciągania reklamodawców.

Prawdopodobny wygląd przycisku "chcę":

Czy Waszym zdaniem przycisk "chcę" byłby na Facebooku przydatny? Czy będzie to szansa na wyrażenie swoich preferencji, podpowiedzenie znajomym pomysłu na prezent? A może jest to znak, że serwis społecznościowy stara się jedynie maksymalnie wykorzystać ruch generowany przez użytkowników i zarobić jeszcze więcej pieniędzy na reklamodawcach? Czekamy na komentarze.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook