Facebook

Facebook stworzył bezpłatne e-szkolenie z... Facebooka

Tomasz Popielarczyk
Facebook stworzył bezpłatne e-szkolenie z... Facebooka
Reklama

Umiejętność obsługi Facebooka to niewątpliwie atut podczas ubiegania się o pracę na pewnych stanowiskach. Oczywiście nie mam tutaj na myśli tego, czy ...

Umiejętność obsługi Facebooka to niewątpliwie atut podczas ubiegania się o pracę na pewnych stanowiskach. Oczywiście nie mam tutaj na myśli tego, czy ktoś potrafi opublikować zdjęcie. Facebook od profesjonalnej strony to zarządzanie społecznością, analiza danych dotyczących zachowań i preferencji fanów, a także zdolność do tworzenia ciekawych, atrakcyjnych i angażujących treści. Tego wszystkiego ma nas nauczyć e-kurs Blueprint.

Reklama

Facebook już od dłuższego czasu stara się edukować marketingowców i sprzedawców. Blueprint to kolejny krok na tej długiej drodze. Na specjalnie przygotowanej stronie znajdziemy ponad 34 kursy, które udoskonalą nasze umiejętności obsługi serwisu. Całość podzielono na tematyczne moduły, dzięki czemu możemy odbyć tylko te szkolenia, które są niezbędne w naszej branży lub po prostu pogłębić wiedzę bez przechodzenia przez wprowadzenie i porady dla początkujących.

Nie jest to jedynie baza wiedzy. Blueprint to interaktywne szkolenia, animacje, testy oraz ćwiczenia, które w bardzo przystępny sposób. Każde z nich możemy uruchomić zarówno na desktopie jak i urządzeniu mobilnym. Warunkiem jest jedynie posiadanie konta na Facebooku. Niestety, Blueprint nie został przetłumaczony na inne języki. Musimy zatem znać przynajmniej w średniozaawansowanym stopniu język angielski.


Jednocześnie Facebook przebudował stronę z informacjami i materiałami dotyczącymi wykorzystania serwisu w biznesie. Zawarte tutaj informacje są teraz dostępne w 14 językach, ale niestety nie ma wśród nich polskiego. Podobnie jak w przypadku Blueprint nie jest to jedynie sam tekst, a interaktywne ćwiczenia, wideo oraz grafiki. W odróżnieniu od opisywanego wyżej szkolenia, Facebook dla biznesu ma trafiać głównie do przedsiębiorców. Blueprint jest natomiast adresowany do marketingowców, agencji PR i im podobnych.

Jeżeli jednym z Waszych noworocznych postanowień było podszkolenie się z Facebooka, to chyba już nie będzie lepszej okazji, aby ten plan wcielić w życie. Przejrzałem pobieżnie obie platformy i muszę przyznać, że kryją sporo wartościowych informacji. Z drugiej strony jest tutaj też masa truizmów i banałów, które warto z marszu pominąć i zaoszczędzić w ten sposób czas. Czy Blueprint cokolwiek zmieni? Sam jestem ciekawy. Podejrzewam, że narzędzie to odgrywa też rolę wizerunkową i ma po prostu pokazywać, że Facebook nie tylko tnie zasięgi i każe sobie płacić za efekty, ale też pomaga w bezpłatny sposób w podnoszeniu skuteczności.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama