Felietony

Facebook nie próżnuje - zmiany, nowości i kolejne przejęcia

Konrad Kozłowski
Facebook nie próżnuje - zmiany, nowości i kolejne przejęcia
13

Im Facebook staje się bardziej aktywny, tym mniejszy wpływ ma ta aktywność na użytkowników - takie nowości jak Graph Search i nowy News Feed testują aktualnie wybrane osoby. Mimo to, Facebook nie zwalnia tempa - kolejne elementy portalu ulegają przemianom, dodawane są kolejne funkcje i przejmowane s...

Im Facebook staje się bardziej aktywny, tym mniejszy wpływ ma ta aktywność na użytkowników - takie nowości jak Graph Search i nowy News Feed testują aktualnie wybrane osoby. Mimo to, Facebook nie zwalnia tempa - kolejne elementy portalu ulegają przemianom, dodawane są kolejne funkcje i przejmowane są następne mniejsze projekty.


Strumień nowości to jeden z trzech filarów Facebooka, a na jego nową odsłonę większość użytkowników będzie musiała jeszcze poczekać. Jednak również i tym osobom wdrażana jest jedna, dość istotna zmiana, a mianowicie nowy sposób zachęcenia do polubienia strony lub zawarcia nowej znajomości. Co ciekawe dotyczy to obydwu rodzajów treści: organicznych i sponsorowanych. Nowy sposób prezentowania profili i fan-page'y zawiera informację o tym, którzy z nasi znajomych nawiązali już połączenie oraz widoczne jest zdjęcie tła wraz ze zwiększoną grafiką profilową. Sam zauważyłem już tę nowość kilka dni temu, więc jeżeli jeszcze nie dotarła na Wasze konto, to z pewnością stanie się to w niedługim czasie.

Facebook; uwielbia stawać się centrum informacji o naszych wszelkich aktywnościach, dlatego postanowił uzupełnić swoje portfolio oferowanych rodzajów czynności o kilka nowych. Są nimi: czytanie książek, gdzie wykorzystane mogą być takie akcje jak: czytam, oceniam, cytuję, chcę przeczytać, odmiany aktywności fizycznych jak bieganie, marsze i jazda na rowerze oraz oglądanie filmów z opcjami oceniania i dodawania do listy "do obejrzenia". Oczywiście za wszystko odpowiedzialne będą aplikacje wykorzystujące Open Graph i dostarczające dane do naszych profili - wśród nich znalazły się także z tych których korzystam na co dzień, jak Goodreads oraz Nike+. Lista jest jednak znacznie obszerniejsza i będzie wydłużała się z każdym dniem. Dzięki udostępnieniu deweloperom tych funkcjonalności, nasze profile będą zawierały więcej szczegółowych informacji, co może wpłynąć na innych użytkowników portalu - ale o to przecież chodzi prawda?

Jeszcze przed weekendem dowiedzieliśmy się także, że projekt o nazwie Storylane został przejęty przez Facebooka, a pracujące nad nim osoby dołączą do zespołu odpowiedzialnego za rozwój Osi czasu (Timeline) na Facebooku. Storylane to serwis pozwalający na nawiązywanie kontaktów "w bardziej owocny i znaczący sposób", a po rozmowach z Facebookiem CEO Storylane, Jonathan Gheller, zdecydował się na rozpoczęcie współpracy z serwisem Marka Zuckerberga. Jestem bardzo ciekaw tego, jaki wpływ będzie miał nowy nabytek na to co zaoferuje nam Facebook, a mając na uwadze poprzednie przejęcia, np. usłudze Spool, której funkcje nie zostały jeszcze zaimplementowane/wykorzystane przez Facebooka obawiam się, że na efekty tego przejęcia przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Źródło zdjęcia.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu