Facebook

Lubisz podcasty? To świetnie, bo Facebook chce, byś słuchał ich właśnie u niego

Jakub Szczęsny
Lubisz podcasty? To świetnie, bo Facebook chce, byś słuchał ich właśnie u niego
Reklama

Zmiany proponowane nam ostatnio przez Facebooka są różnie odbierane. Na przykład - powoli wdrażane posty na kolorowych tłach stały się raczej obiektem żartów ze strony użytkowników. Sam uważam, że tego typu zmiana wprowadzi więcej bałaganu do platformy, niż pożytku, ale to tylko moje zdanie. Tymczasem okazuje się, że gigant ostrzy sobie zęby na podcasty.

Jak ma to działać? Dokładnie tak samo, jak w przypadku wideo na żywo, które na Facebooku są dostępne już od jakiegoś czasu. Użytkownik rozpoczyna transmisję audio, a słuchacze oprócz tego, że treść konsumują, to w dodatku mogą umieszczać swoje komentarze oraz reakcje. Jeżeli już myślicie o stworzeniu własnego podkastu na Facebooku, będziecie musieli nieco poczekać. Funkcja, mimo że została zapowiedziana, nie jest jeszcze dostępna globalnie. I trudno powiedzieć, kiedy będzie, bo Facebook na ten temat nie udostępnił jeszcze żadnych szczegółów.

Reklama

Wiadomo jednak, że gigant zawiązał współpracę z BBC World i Harper Collins. To właśnie te media wystartują z pierwszymi podkastami, w których użytkownicy będą mogli zapoznać się albo z najświeższymi wydarzeniami ze świata, albo opiniami dziennikarzy. Stwarza to szansę dla wszystkich osób, które zawodowo zajmują się działalnością w nowych mediach - Facebook będzie ciekawym kanałem dotarcia do swoich fanów, subskrybentów. Dodatkowo, ma to wartość praktyczną. Podcasty w platformie społecznościowej będą skierowane również do tych, którzy nie dysponują dobrym łączem internetowym - zarówno dla autorów, jak i słuchaczy. Odbieranie treści wideo (czy ich nadawanie) jest bardziej wymagające dla naszego dostępu do sieci.

Zapowiedziano już, że użytkownicy platformy Android będą mogli bardzo swobodnie korzystać z Live Audio - nawet na zablokowanym ekranie. Ci, którzy korzystają z telefonów Apple będą musieli mieć cały czas aktywną aplikację, by audycja mogła być odtwarzana.

Facebook za 5 lat chce, aby zniknęły z niego treści tekstowe

Wcześniej w tym roku Facebook przepowiadał, że w ciągu 5 lat wszelka aktywność użytkowników będzie opierała się tylko na treściach wideo. O ile nie bardzo w to wierzę, widzę również trend, wedle którego internauci aktywni w mediach społecznościowych coraz bardziej skłaniają się ku obrazkom, materiałom wideo i podcastom właśnie. W bardziej interaktywnych treściach w social media nie upatruję rozwiązania absolutnie zastępującego standardowych form przekazu, lecz coś komplementarnego, co będzie świetnie uzupełniać to, co można konsumować w internecie. Obok wszystkich zmian, które Facebook wprowadza, podcasty wydają się być najbardziej sensowne i dobrze uargumentowane - czego powiedzieć nie mogę m. in. o kolorowych tłach dla postów.


Niedawno uruchomiliśmy serwis z Pracą w IT! Gorąco zachęcamy do przejrzenia najnowszych ofert pracy oraz profili pracodawców

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama