Felietony

Facebook, jeszcze przed wejściem na giełdę, bada, czy da się zarobić na swoich użytkownikach

Grzegorz Ułan
Facebook, jeszcze przed wejściem na giełdę, bada, czy da się zarobić na swoich użytkownikach
Reklama

Przygotowania do wejścia na giełdę tego największego serwisu społecznościowego idą pełną parą. Najpierw udostępniono dość obszerny biuletyn z najnow...



Przygotowania do wejścia na giełdę tego największego serwisu społecznościowego idą pełną parą. Najpierw udostępniono dość obszerny biuletyn z najnowszymi statystykami. Wynika z niego, iż ma już 900 milionów aktywnych użytkowników. Mamy też wyszczególnioną penetrację rynków w poszczególnych krajach i kontynentach. Znakomite źródło wiedzy dla reklamodawców no i potencjalnych inwestorów.

Reklama

Okazuje się, że same wpływy z reklam, wyświetlanych temu prawie miliardowi użytkowników to za mało. Dziś wyciekł do sieci zrzut ekranu z nowej funkcji na Facebooku. Odpowiedzialna jest za wyróżnianie publikowanych na tablicy postów. Oczywiście płatna. Opcja ta wyświetliła się jednemu z użytkowników, obok istniejących przycisków pod postem. Facebook potwierdził tę informację, twierdząc, że testuje takie rozwiązanie.

Jak dla mnie to kontrolowany przeciek, mający na celu zbadanie reakcji użytkowników Facebooka i pierwszy ich odbiór planów wprowadzenia takiej możliwości. Nie zdziwiłbym się też, gdy po uruchomieniu funkcji dzielenia się plikami, doczekamy się za chwile i tu płatnych opcji, na przykład zwiększających wielkość przesyłanych plików.

Nie wiem na ile atrakcyjne będą te nowe płatne funkcje i jaki ich będzie odbiór przez użytkowników, ale chyba nie tędy droga. Internet nie lubi takich zmian. O ile wprowadzenie nieinwazyjnych reklam, bo na czymś serwisy muszą zarabiać, spotkało się ze zrozumieniem użytkowników, podobnie jak w serwisach Google, o tyle wprowadzenie płatnych opcji, związanych z użytkowaniem serwisu i wpływających na jego funkcjonalność, może już nie być zbyt ciepło przyjęte.

A może bylibyście skłonni płacić za wyróżnianie swoich postów na tablicy Facebooka?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama