Już od 1 listopada Meta udostępni użytkownikom serwisów Facebook i Instagram płatne plany. Dzięki nim pozbędziecie się reklam. Ile trzeba zapłacić?
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom europejskich regulatorów, Meta zobowiązała się do udostępnienia szerszego wachlarza narzędzi umożliwiających zarządzanie tym, co wyświetlane jest w mediach społecznościowych. Chodzi oczywiście o reklamy. Kilkanaście dni temu dowiedzieliśmy się, że użytkownicy będą mogli zdecydować, czy chcą, by Facebook i Instagram śledziły ich poczynania w sieci i zbierały dane o nich z innych źródeł. Teraz przyszła pora na większą rewolucję - płatną subskrypcję, która pozwoli na całkowite wyeliminowanie reklam na tych platformach.
Aby zachować zgodność ze zmieniającymi się przepisami europejskimi, wprowadzamy nową subskrypcję dla naszych użytkowników. W listopadzie zaoferujemy osobom korzystającym z Facebooka lub Instagrama możliwość dalszego korzystania z tych usług za darmo z reklamami lub wykupienie subskrypcji blokującej reklamy. W czasie jej trwania wszystkie informacje o użytkownikach nie będą wykorzystywane do wyświetlania reklam.
Płatny Facebook i Instagram. Nie chcesz reklam - płać
Jak wygląda cennik? Meta informuje, że wyłączenie reklam na Facebooku i Instagramie kosztować będzie 9,99 euro (ok. 44 zł - w bezpośrednim przeliczeniu) miesięcznie. Pod warunkiem, że na kupno subskrypcji zdecydujemy się w przeglądarce internetowej. Zakup w aplikacji mobilnej na iOS lub Androidzie będzie nieco droższy - 12,99 euro miesięcznie. Na ten moment wystarczy jedna subskrypcja na użytkownika serwisów Mety - Facebook i Instagram. Pod warunkiem, że są one połączone w Centrum Kont.
Jedna subskrypcja na wszystkie konta to jednak "promocja" na start, która do końca lutego przyszłego roku. Od 1 marca za każde dodatkowe konto Meta dodane do Centrum - bez względu na to czy chodzi o Facebook, czy Instagram - będzie trzeba zapłacić dodatkowo 6 euro (8 euro w aplikacjach iOS/Android) - pod warunkiem oczywiście, że nie chcemy na nich reklam.
Trzeba przyznać, że z perspektywy Polski cennik ten nie wygląda atrakcyjny, a firma nie podaje czy zapłacimy stosując bezpośredni przelicznik z euro, czy też cena zostanie dostosowana do naszej lokalnej waluty. Szczegóły poznamy w środę - 1 listopada, gdy subskrypcje będą udostępnione użytkownikom z Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii.
Meta zapewnia też, że dla dotychczasowych użytkowników Facebooka i Instagrama nic się nie zmieni - będą oni mieli wyświetlane te same reklamy, co dotychczas, a w przyszłości pojawić się mają dodatkowe narzędzia pozwalające na jeszcze lepsze zarządzanie tym, co jest nam wyświetlane na ekranie.
Stock image from Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu