AdSense i AdWords to pierwsze z elementów modelu biznesowego w historii Google'a, dzięki którym firma w ogóle zaczęła zarabiać. Do dziś te dwie usługi...
Przyczyną zaistniałej sytuacji jest to, że giganci nie dogadali się w zakresie partnerstwa. Spekuluje się, że Google po prostu nie chciał płaszczyć się przed serwisem Zuckerberga i nie przyjął marnych warunków przez niego stawianych. Tych dwóch wielkich świata IT potyczkuje się już od dawna - o dane użytkowników, o sposób autoryzacji w zewnętrznych serwisach czy Google Friend Connect.
Gigant społecznościowy tłumaczy swoją decyzję ochroną danych użytkowników. Deweloperzy nie pozostawiają suchej nitki na ekipie Facebooka - forum pełne jest narzekań na taką, a nie inną decyzję. Deweloperzy piszą m.in. "Jak zawsze ci, którzy tracą, to my [deweloperzy], a nie użytkownicy naszych aplikacji.", mówią, że nie chcą porzucać AdSense tylko z powodu decyzji Facebooka, zwłaszcza gdy alternatywne platformy reklamowe - np. RockYou czy Offerpal - zaakceptowane przez giganta są wątpliwej reputacji.
Nie można wykluczać, że Facebook wystartuje ze swoim własnym systemem reklamowym, podobnie jak zrobiło to Apple ze swoim iAd. Mieliśmy już w historii tego serwisu sytuację, gdy potencjalny partner odmówił współpracy - tu Foursquare nie pozwolił się przejąć za 120 milionów dolarów, po czym gigant wystartował z własną usługą o zbliżonej funkcjonalności, jednak nie wykańczającej ostatecznie swojego konkurenta, gdyż ten daje Facebookowi zastrzyk w postaci danych od użytkowników.
Warto w tym miejscu zapoznać się z komentarzami na ten temat w serwisie Slashdot.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu