Felietony

Facebook z usługami bazującymi na lokalizacji jeszcze w tym miesiącu!

Grzegorz Marczak
Facebook z usługami bazującymi na lokalizacji jeszcze w tym miesiącu!
17

Serwis adage.com rozpuszcza plotkę o tym, że Facebook chce uruchomić usługi bazujące na lokalizacji jeszcze w tym miesiącu! Dzięki tej nowej funkcjonalności będziemy podobnie jak w przypadku Foursquare mogli wskazywać naszą obecną lokalizację (tak zwany check in), i sprawdzić co się dzieje w poblis...

Serwis adage.com rozpuszcza plotkę o tym, że Facebook chce uruchomić usługi bazujące na lokalizacji jeszcze w tym miesiącu! Dzięki tej nowej funkcjonalności będziemy podobnie jak w przypadku Foursquare mogli wskazywać naszą obecną lokalizację (tak zwany check in), i sprawdzić co się dzieje w pobliskich miejscach.

Jedną z pierwszych firm, która jako pierwsza będzie testować nowe możliwości Facebooka jest podobno McDonald.

Firma ta z tego co podaje adage.com już przygotowuje specjalną aplikację dzięki której będziemy mogli wskazać, że jesteśmy właśnie w restauracji, zobaczyć menu pobliskiego McDonald, dostać specjalną ofertę po jakiejś ilości "check in-ów" itp.

Usługi bazujące na lokalizacji są przez wszystkich okrzyknięte jako "game changer" i faktycznie w przypadku Facebooka może okazać się to prawdą. Mając tak olbrzymią bazę użytkowników (ponad 500 milionów na całym świecie) można wyobrazić sobie, że dzięki wskazywaniu obecnej lokalizacji oraz możliwości wyrażania opinii na jej temat (dobre jedzenie w restauracji, ciekawe miejsce, dobre przedstawienie) FB bardzo szybko osiągnie tak dużą ilość informacji, że będzie w stanie budować kolejne bazy z informacjami. Mogą to być zarówno zestawienia dobry restauracji w pobliżu jak również generowane prawie automatycznie przewodniki po mieście, informator o właśnie odbywających się imprezach i kto wie co jeszcze.


Informacje z Foursquare na mapach Bing

Usługi oparte na lokalizacji do pełnej efektywności potrzebują skali, którą Facebook może zapewnić mając miliony bardzo aktywnych użytkowników (to do FB będą zgłaszać się największe firmy z swoimi ofertami dla konsumentów). Jeśli przy okazji wdrażania nowej funkcjonalności FB nie zepsuje niczego to stanie się potężnym konkurentem dla serwisów takich jak Foursquare czy Brightkite. Co może oznaczać kłopoty nie tylko dla tych dwóch wymienionych startupów, ale również dla wszystkich ich naśladowców (koniec nadziei na szybkie przejęcie czy też pozyskanie inwestorów?)

A co z prywatnością? Jeśli FB jak informacje ogólną będzie traktował również naszą lokalizację i będzie dzielić się nią z swoimi partnerami bez naszej wiedzy? Dla biznesu są to na pewno bardzo cenne informacje, które wykorzystane w odpowiedni sposób mogą oznaczać spore zyski i całkiem nowe możliwości dotarcia do klientów.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

FacebooklokalizacjaFoursquare