Facebook testuje zupełnie nowy wygląd aplikacji mobilnej na Androida. Zniknie charakterystyczny niebieski, w miejsce którego pojawi się prawie sama biel. To nie jest przypadek.
Wszyscy pamiętamy ostatnią dużą aktualizację Messengera, bo w końcu na co dzień przychodzi nam korzystać z odświeżonej aplikacji, która pojawiła się wiele miesięcy po tym, jak została zapowiedziana. Proces udostępniania nowego interfejsu został najpierw odłożony, ale później poszło już całkiem gładko i niemal jednocześnie nowy Messenger pojawił się na Androidzie i iOS-ie. Celem zmian było wprowadzenie większego porządku do aplikacji, pozbycie się zbędnych elementów i uczynienie go bardziej czytelnym. W mojej ocenie to się udało, choć wiem, że mało przychylnych opinii nie brakowało.
W przypadku głównej aplikacji Facebooka zamiary wydają się podobne, choć spoglądając na zrzuty testowanej wersji nowego interfejsu odnoszę wrażenie, że gdzieś już to widziałem. W nadchodzącym wydaniu Facebooka na Androida największą zmianą jest oczywiście pozbycie się niebieskiego paska w górnej części, a także stonowanie wyglądu pozostałych elementów. Taki czarno-biały Facebook będzie spójny z Messengerem, który również zatracił tak istotne wcześniej niebieskie akcenty.
Polecamy: Ciemny motyw w Messengerze już dostępny – zobacz jak go włączyć
Powodów do takiej zmiany jest wiele, między innymi uporządkowanie i wprowadzenie odrobiny spójności, ale wydaje mi się, że nadrzędnym motywatorem jest przygotowanie obydwu aplikacji do obsługi ciemnego motywu w Androidzie i iOS. Na potwierdzenie moich słów mogę przywołać tryb ciemny, który zawitał już do Messengera. Gdyby nie uproszczenie interfejsu aplikacji, taki krok mógłby być o wiele trudniejszy.
Jako użytkownik obydwu platform, iOS-a i Androida, nadal wyczekuję momentu, w którym inżynierowie Facebooka zdecydują o przeniesieniu paska nawigacyjnego z górnej części ekranu na sam dół w aplikacji dla Androida. Na iPhonie jest to bardzo, bardzo wygodne, wręcz naturalne. Dlaczego Facebook tak usilnie opiera się temu krokowi pozostaje dla mnie niezrozumiałe i najwyraźniej nawet zupełnie nowy wygląd aplikacji nie jest wystarczająco dobrymi okolicznościami, by to zrobić.
Oczywiście działanie aplikacji znacząco się nie zmienia, warto wspomnieć o pojawieniu się dodatkowych skrótów na belce nawigacyjnej - skróty do sekcji wideo (Facebook Watch) oraz własnego profilu pojawiły się u użytkownika, który podzielił się zrzutami ekranu, ale jak zauważyłem już wcześniej, Facebook dobiera je na podstawie naszej aktywności i w Waszym przypadku mogą to być zupełnie inne ikony. Dodatkowo, w zakładce menu delikatnemu faceliftingowi poddano ikony odpowiadające za skróty do kalendarza wydarzeń, grup, marketplace i innych funkcji serwisu, ale tylko u niektórych użytkowników.
Sprawdzenie nowego wyglądu Facebooka na Androida nie jest tak łatwe, jak byśmy tego chcieli. Serwis włącza nowy interfejs wybranym użytkownikom po stronie serwera, dlatego do momentu, w którym zmiana nie będzie zaszyta w samym pliku apk, pozostaje nam jedynie czekać na szczodrość Facebooka i uzbroić się w cierpliwość. Nie wiadomo jednak, czy tak będzie prezentować się finalna wersja, którą Facebook wdroży globalnie. Do tego czasu mogą pojawić się kolejne zmiany, którym na pewno będziemy się przyglądać.
Źródło, zrzuty: xda-developers.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu