Muzyka

Epic Games inwestuje w rynek muzyczny. Twórcy Fortnite przejmują Bandcamp

Patryk Koncewicz
Epic Games inwestuje w rynek muzyczny. Twórcy Fortnite przejmują Bandcamp
Reklama

Jedna z największych platform dla niezależnych muzyków stała się własnością Epic Games. Czy to zapowiedź kolejnych koncertów w Fortnite?

Bandcamp to popularna platforma dla niezależnych muzyków, stanowiąca alternatywę dla serwisów streamingowych. Dosłownie co sekundę w serwisie pojawiają się produkcje artystów z całego świata. Dzięki środkom od Epic Games platforma będzie mogła rozwijać się w nowych kierunkach bez obaw o niezależność.

Reklama

Artyści z Bandcamp dadzą koncert w Fortnite?

Epic Games ewidentnie lubi romansować z branżą muzyczną. W Fortnite – który należy do Epic – koncertowało już wiele gwiazd światowej muzyki takich jak Travis Scott, Ariana Grande czy Marshmello. Eventy na żywo z udziałem awatrów artystów cieszą się ogromną popularnością. Przejęcie Bandcamp może być zatem kuźnią talentów, z której Epic wyciągać będzie wschodzące gwiazdy. Koncert w grze o tak ogromnych zasięgach może okazać się świetną trampoliną do międzynarodowego sukcesu.

Koncert Ariany Grande w Fortnite

Sama struktura funkcjonowania serwisu nie ulegnie jednak zmianie. Bandcamp jest lubiany głównie przez model biznesowy, który pozwala artystom na większe zarobki niż w przypadku platform takich jak Spotify. Epic chce stworzyć ekosystem dla twórców treści, gier, muzyki i szeroko pojętej technologii. Wchłonięcie Bandcamp ma stworzyć podwaliny pod tę ideę. Twórcy Fortnite już kiedyś eksperymentowali z platformą społecznościową. Wykupiona przez nich w 2019 roku aplikacja Houseparty nie przyniosła jednak oczekiwanego rezultatu. Houseparty miało stać się domyślnym komunikatorem dla społeczności graczy skupionych wokół gier Epic jednak aplikacja przegrała z dobrze ugruntowaną na rynku konkurencją, co skutkowało zamknięciem platformy w 2021 roku. Bandcamp posiada aktywną pulę użytkowników dla której – przynajmniej według włodarzy platformy – przejęcie przez Epic może przynieść tylko korzyści. Współpraca tych dwóch firm ma bowiem zaowocować powstaniem nowych kanałów merchandisingu, rozwojem transmisji na żywo i ulepszeniem modelu płatności.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama