Artykuł sponsorowany

Email marketing na rynku gier wideo

Grzegorz Marczak
Email marketing na rynku gier wideo
0

Zdarzają się momenty w życiu, kiedy dobra gra staje się jego integralną częścią. Rzeczywistość świata wirtualnego z łatwością przenika do realnego do tego stopnia, że problemy bohaterów stają się naszymi własnymi. Wszystkie poniesione porażki i odniesione sukcesy dostarczają nam emocji, które utrzym...

Zdarzają się momenty w życiu, kiedy dobra gra staje się jego integralną częścią. Rzeczywistość świata wirtualnego z łatwością przenika do realnego do tego stopnia, że problemy bohaterów stają się naszymi własnymi. Wszystkie poniesione porażki i odniesione sukcesy dostarczają nam emocji, które utrzymują się jeszcze długo po rozwikłaniu wszystkich zawiłości fabuły.

Autorem wpisu jest Ireneusz Klimczak (cc) Content Marketing Expert z GetResponse.

Ponieważ zawodowo zajmuję się email marketingiem, postanowiłem sprawdzić jak wyglądają kampanie email marketingowe firm, których działalność polega na dostarczaniu angażującej rozrywki i wciąganiu olbrzymiej liczby graczy w wir najprawdziwszych emocji.

Czy kampanie firm z branży gier komputerowych różnią się od pozostałych? Czy mogą być traktowane jako źródło email marketingowej inspiracji? Postanowiłem przyjrzeć się dokładnie mailom ze swojej skrzynki odbiorczej i dowiedzieć się, czego subskrybenci mogą oczekiwać po zapisaniu się na newsletter w branży gier wideo.

Wygląd - szablon wiadomości

Wspólną cechą wszystkich emaili z branży gier wideo jest profesjonalna oprawa graficzna szablonu wiadomości. Projekt graficzny maila zawsze oddaje klimat i charakter gry. Często zawiera animowane elementy, jak np. GIF lub kinografika, które wprowadzają jeszcze więcej życia.


Zdj. 1 Animowany fragment headera wiadomości promującej grę Mortal Kombat X od Warner Bros. Entertainment Inc.


Zdj. 2 Animowany fragment wiadomości od ZeniMax Media Inc.

Treść

Z doświadczenia wiem, że treść ma największy wpływ na zaangażowanie odbiorców. Po dokładnym obejrzeniu kilkunastu wiadomości, wyodrębniłem kilka kategorii, których mogą spodziewać się subskrybenci.

Powiadomienia o nowościach

Po zapisaniu się na listę adresową, będziesz na bieżąco otrzymywał informacje o nowościach. W pierwszej kolejności dowiesz się o nowych funkcjach gry, planowanych dodatkach oraz postaciach, które pojawią się w najnowszej części.


Zdj. 3 Fragment wiadomości od Blizzard Entertainment, Inc. informujący o nadchodzących nowościach

Beta testy/wczesny dostęp

Bardzo często subskrybenci jako pierwsi otrzymują szansę udziału w beta testach lub otrzymania wczesnego dostępu do oczekiwanej gry. Jest to kolejna możliwość przyczynienia się do rozwoju produktu.

Zaproszenie na specjalne wydarzenia

Subskrybenci otrzymują informacje o zbliżających się wydarzeniach oraz promocjach. Zapisując się na listę masz pewność, że będziesz na bieżąco i nie ominie Cię żadna okazja.

Udział w badaniach nad rozwojem produktu

Niektóre firmy oferują specjalne programy mające na celu zaangażowanie społeczności w badanie nad rozwojem produktu. Jeżeli chcesz wziąć udział w akcji, możesz zapisać się na specjalną listę podając swój adres email.

Po zapisaniu się do programu, będziesz mógł przetestować wybrane elementy rozgrywki, wypełnić specjalnie opracowane ankiety dotyczące nawyków graczy i przyczynić się do ulepszenia doświadczenia użytkownika swojej ulubionej gry.


Zdj. 4 Fragment wiadomości zachęcającej do udziału w testach od Bungie, Inc.

Opinie o produkcie

U podstaw dobrego marketingu zawsze leży świetny produkt. Firmy, które mają na swoim koncie nagrody i pozytywne recenzje, chętnie wykorzystują je do promocji. Pozytywne opinie oraz zdobyte laury pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe użytkowników.


Zdj. 5 Fragment wiadomości z pochlebną recenzją od Blizzard Entertainment, Inc.


Zdj. 6 Fragment wiadomości od Warner Bros. Entertainment Inc. prezentujący zdobyte nagrody

Program lojalnościowy

Wiele firm kładzie nacisk na budowanie trwałych relacji i nagradza najbardziej zaangażowanych użytkowników. Jeżeli niedawno skorzystałeś z wersji demo lub dokonałeś zakupu, możesz spodziewać się prezentu w postaci rabatu lub przygotowanej specjalnie dla Ciebie oferty.


Zdj. 7 Fragment wiadomości z rabatem od ZeniMax Media Inc.

Podsumowanie

Po przeanalizowaniu wyglądu i treści maili w swojej skrzynce mogę stwierdzić, że email marketerzy z branży gier wideo realizują kampanie na wysokim poziomie. Wiadomości są odpowiednio przygotowane zarówno pod kątem wizualnym jak i merytorycznym.

Jednak najważniejszą moim zdaniem cechą jest stworzenie za pomocą email marketingu elitarnego klubu dla najbardziej zaangażowanych klientów. Subskrybenci otrzymują niedostępne nigdzie indziej przywileje: dostęp do najnowszych informacji o produkcie, możliwość wpływu na jego rozwój, zaproszenia na nadchodzące wydarzenia, etc.

Tego rodzaju strategiczne podejście do email marketingu sprawia, że warto zapisać się na newsletter.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu