Telewizja

Ekstraklasa w Canal+ na kolejne 4 lata. Kwota kontraktu zwala z nóg

Grzegorz Ułan
Ekstraklasa w Canal+ na kolejne 4 lata. Kwota kontraktu zwala z nóg
Reklama

Jeszcze w rozmowach podczas minionych wakacji z Ekstraklasą, Canal+ wykładał na stół 300 mln zł za sezon, ostatecznie padła rekordowa kwota 1,3 mld zł za cztery sezony praw do transmisji najwyższej klasy rozgrywek piłkarskich w Polsce.

Po serii utraconych rozgrywek piłkarskich na wyłączność na przestrzeni ostatnich lat, że wymienię tu tylko prawa do Ligi Mistrzów, Ligi Europy włoskiej Serie A czy w końcu prestiżowych rozgrywek angielskiej piłki nożnej Premier League, sukcesem zakończyły się rozmowy Canal+ z Ekstraklasą.

Reklama

Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.:

Cieszymy się, że w dalszym ciągu będziemy współpracować z CANAL+, gdyż od lat jest to nasz sprawdzony partner i to nie tylko w dobrych, ale też złych czasach, co pokazał choćby okres pandemii. Kontrakt z CANAL+ gwarantuje nam stabilność finansową i warunki do dalszego rozwoju ligi i klubów.

Canal+ podpisał dziś umowę ze spółką Ekstraklasa SA, gwarantującą prawa do transmisji wszystkich meczy PKO Bank Polski Ekstraklasy, w tym minimum 100 w jakości 4K, w sezonach od 2023/24 do 2026/27.

Umowa licencyjna przewiduje również obowiązek udostępnienia sublicencji przez Canal+ na pokazywanie jednego meczu kolejki oraz magazynu ligowego w kanale otwartym. Do tej pory sublicencję tę wykupowała TVP.

Edyta Sadowska, prezes i dyrektor generalna CANAL+ Polska:

Ogromną wartością dodaną budującą wartość ligi stanowią nasze działania redakcyjne i promocyjne, które będziemy kontynuować. W najbliższych miesiącach zaprezentujemy więc naszym widzom jeszcze więcej magazynów, nowych formatów i rozwiązań technologicznych, które pokażą rodzime rozgrywki z każdej możliwej strony. Będziemy chcieli również przyciągnąć przed ekrany telewizorów, komputerów i telefonów młode pokolenie widzów, które szuka w mediach zupełnie innych kategorii treści.

Nadal będzie można na żywo oglądać w social mediach wszystkie bramki i kluczowe wydarzenia na boisku, jeszcze w trakcie trwania meczu (tzw. near live clips). Nowością w umowie Canal+ z Ekstraklasa jest możliwość nawiązania współpracy z influencerami, w zakresie pokazywania skrótów meczowych i wykorzystywania ich popularności oraz zasięgów do promocji rozgrywek piłkarskiej Ekstraklasy.

Reklama

Źródło: Canal+.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama