Polska

Klienci PKO Banku Polskiego nie potrzebują już Profilu Zaufanego do logowania na GOV.PL

Grzegorz Ułan
Klienci PKO Banku Polskiego nie potrzebują już Profilu Zaufanego do logowania na GOV.PL
7

Wczoraj, podczas Kongresu 590 Ministerstwo Cyfryzacji i przedstawiciele PKO Banku Polskiego poinformowali o wdrożeniu nowego narzędzia do identyfikacji obywateli: e-Tożsamość.

To pierwszy krok do udostępnienia obywatelom możliwości logowania się do e-administracji, banków czy firm, z których usług korzystamy jednym loginem i hasłem.

To pierwszy krok do udostępnienia obywatelom możliwości logowania się do e-administracji, banków czy firm, z których usług korzystamy jednym loginem i hasłem.

O co dokładnie chodzi? Otóż, aby to zrozumieć musimy się cofnąć do czerwca 2018 roku, kiedy to uchwalono ustawę, dzięki której można było rozpocząć pracę nad wdrożeniem Węzła Krajowego.

Tzw. „ustawa węzłowa” ma zapewnić Obywatelom – poprzez Węzeł Krajowy – wygodny dostęp do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację. Wszystko za pomocą jednego – a nie jak dotychczas – wielu loginów i haseł. Dostęp do portali usługowych w myśl przyjętych przepisów ma być możliwie prosty i szybki, ale przede wszystkim bezpieczny.

Kolejnym ważnym elementem układanki jest projekt mojeID, stworzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową wraz z różnymi bankami i firmami, a służący do identyfikacji obywateli w kontaktach z podmiotami komercyjnymi w Polsce.

Na tę chwilę korzystają z tego trzy banki - PKO Bank Polski, ING Bank Śląski i Bank Pekao oraz dostawca energii i gazu PGNiG Obrót Detaliczny, dzięki czemu możemy podpisać umowę z tym dostawcą bez wychodzenia z domu, potwierdzając swoją tożsamość logowaniem się do bankowości elektronicznej.

Tym sposobem będziemy się autoryzować przed podmiotami komercyjnymi, ale do kontaktów z e-administracją również będą wystarczały dane do logowania do bankowości elektronicznej, dzięki narzędziu e-Tożsamość.

Jak widać już na stronie logowania do portalu rządowego GOV.PL, obok logowania Profilem Zaufanym czy e-dowodem, mamy już opcję logowania się bezpośrednio poprzez dane logowania do serwisu transakcyjnego PKO Banku Polskiego i Inteligo. Z czasem powinny się tu pojawić pozostałe banki, które podepną się bezpośrednio do Węzła Krajowego.

Źródło: Cashless.pl

O co dokładnie chodzi? Otóż, aby to zrozumieć musimy się cofnąć do czerwca 2018 roku, kiedy to uchwalono ustawę, dzięki której można było rozpocząć pracę nad wdrożeniem Węzła Krajowego.

Tzw. „ustawa węzłowa” ma zapewnić Obywatelom – poprzez Węzeł Krajowy – wygodny dostęp do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację. Wszystko za pomocą jednego – a nie jak dotychczas – wielu loginów i haseł. Dostęp do portali usługowych w myśl przyjętych przepisów ma być możliwie prosty i szybki, ale przede wszystkim bezpieczny.

Kolejnym ważnym elementem układanki jest projekt mojeID, stworzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową wraz z różnymi bankami i firmami, a służący do identyfikacji obywateli w kontaktach z podmiotami komercyjnymi w Polsce.

Na tę chwilę korzystają z tego trzy banki - PKO Bank Polski, ING Bank Śląski i Bank Pekao oraz dostawca energii i gazu PGNiG Obrót Detaliczny, dzięki czemu możemy podpisać umowę z tym dostawcą bez wychodzenia z domu, potwierdzając swoją tożsamość logowaniem się do bankowości elektronicznej.

Tym sposobem będziemy się autoryzować przed podmiotami komercyjnymi, ale do kontaktów z e-administracją również będą wystarczały dane do logowania do bankowości elektronicznej, dzięki narzędziu e-Tożsamość.

Jak widać już na stronie logowania do portalu rządowego GOV.PL, obok logowania Profilem Zaufanym czy e-dowodem, mamy już opcję logowania się bezpośrednio poprzez dane logowania do serwisu transakcyjnego PKO Banku Polskiego i Inteligo. Z czasem powinny się tu pojawić pozostałe banki, które podepną się bezpośrednio do Węzła Krajowego.

Źródło: Cashless.pl

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu