Steam

Steam Deck i PC na premierę będą tworzyły idealny duet dzięki tej opcji

Kamil Świtalski
Steam Deck i PC na premierę będą tworzyły idealny duet dzięki tej opcji
1

Premiera Steam Decka coraz bliżej. Nie dość, że dowiedzieliśmy się kiedy pierwsza partia sprzętu trafi do klientów, to Valve przedstawiło także nową funkcję synchronizacji save'ów: Dynamic Cloud Sync.

Steam Deck dla wielu jest spełnieniem marzeń o możliwości zabrania swoich ulubionych gier z komputera... gdziekolwiek zechcą. Przenośny komputer-konsola (?) miał trafić do klientów w grudniu, ostatecznie jednak data premiery została przeniesiona na luty. Dzisiaj oficjalnie pojawiły się dalsze wieści związane z finalizacją zamówień przedpremierowych:

25 lutego prześlemy pierwszą partię e-maili z zaproszeniem do potwierdzenia zamówień do posiadaczy rezerwacji. Klienci będą mieli 3 dni (72 godziny) od czasu otrzymania wspomnianego e-maila na dokonanie zakupu. W przeciwnym wypadku ich rezerwacja zostanie przekazana kolejnej osobie w kolejce. Pierwsze egzemplarze prześlemy już 28 lutego. Planujemy wysyłać nową partię e-maili z zaproszeniami co tydzień.

Ale oprócz tego że nareszcie dowiedzieliśmy się kiedy pierwsi szczęściarze otrzymają Steam Decka, dowiedzieliśmy się o funkcji Dynamic Cloud Sync (DCS), który będzie solidnym usprawnieniem dla klasycznego systemu zapisów stanów gier.

Jak będzie działać Dynamic Cloud Sync w Steam Deck?

Dynamic Cloud Sync ma być takim "zapisem na sterydach", który pozwoli w mgnieniu oka przenosić nasz progres między Steam Deckiem, a komputerem. Nie trzeba będzie, jak dotychczas, wyłączać gry, by stan zapisy zostały przesłane do chmury. Teraz wszystko ma dziać się "w locie" — dzięki czemu kontynuowanie zabawy będzie znacznie łatwiejsze.

Niestety, DCS wymagać będzie dodatkowego wsparcia — i tutaj z pomocą mają przyjść API ISteamRemoteStorage oraz AutoCloud, które będą wspierane w Direct Cloud Sync. To jednak w rękach twórców / wydawców gier leżeć będzie to, aby zadbać o odpowiednią implementację i wsparcie. Bez tego przed uruchomieniem gry na innym urządzeniu... niezbędne będzie jej zamknięcie na poprzednim sprzęcie. Nooo, oczywiście jeżeli zależy nam na synchronizacji zapisu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu