Steam

Steam Deck i PC na premierę będą tworzyły idealny duet dzięki tej opcji

Kamil Świtalski
Steam Deck i PC na premierę będą tworzyły idealny duet dzięki tej opcji
Reklama

Premiera Steam Decka coraz bliżej. Nie dość, że dowiedzieliśmy się kiedy pierwsza partia sprzętu trafi do klientów, to Valve przedstawiło także nową funkcję synchronizacji save'ów: Dynamic Cloud Sync.

Steam Deck dla wielu jest spełnieniem marzeń o możliwości zabrania swoich ulubionych gier z komputera... gdziekolwiek zechcą. Przenośny komputer-konsola (?) miał trafić do klientów w grudniu, ostatecznie jednak data premiery została przeniesiona na luty. Dzisiaj oficjalnie pojawiły się dalsze wieści związane z finalizacją zamówień przedpremierowych:

Reklama

25 lutego prześlemy pierwszą partię e-maili z zaproszeniem do potwierdzenia zamówień do posiadaczy rezerwacji. Klienci będą mieli 3 dni (72 godziny) od czasu otrzymania wspomnianego e-maila na dokonanie zakupu. W przeciwnym wypadku ich rezerwacja zostanie przekazana kolejnej osobie w kolejce. Pierwsze egzemplarze prześlemy już 28 lutego. Planujemy wysyłać nową partię e-maili z zaproszeniami co tydzień.

Ale oprócz tego że nareszcie dowiedzieliśmy się kiedy pierwsi szczęściarze otrzymają Steam Decka, dowiedzieliśmy się o funkcji Dynamic Cloud Sync (DCS), który będzie solidnym usprawnieniem dla klasycznego systemu zapisów stanów gier.

Jak będzie działać Dynamic Cloud Sync w Steam Deck?

Dynamic Cloud Sync ma być takim "zapisem na sterydach", który pozwoli w mgnieniu oka przenosić nasz progres między Steam Deckiem, a komputerem. Nie trzeba będzie, jak dotychczas, wyłączać gry, by stan zapisy zostały przesłane do chmury. Teraz wszystko ma dziać się "w locie" — dzięki czemu kontynuowanie zabawy będzie znacznie łatwiejsze.

Niestety, DCS wymagać będzie dodatkowego wsparcia — i tutaj z pomocą mają przyjść API ISteamRemoteStorage oraz AutoCloud, które będą wspierane w Direct Cloud Sync. To jednak w rękach twórców / wydawców gier leżeć będzie to, aby zadbać o odpowiednią implementację i wsparcie. Bez tego przed uruchomieniem gry na innym urządzeniu... niezbędne będzie jej zamknięcie na poprzednim sprzęcie. Nooo, oczywiście jeżeli zależy nam na synchronizacji zapisu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama