Sprawdź jaki laptop Intel Evo jest najlepszy dla Ciebie Więcej
Moje przemyślenia

Dwa iPady czy jeden Surface? Wyciekła cena tabletu Microsoftu

KK
Konrad Kozłowski
32

Microsoft Surface to bardzo ważny produkt dla firmy z Redmond. Ma być urządzeniem popisowym dla nadchodzącego Windows 8 i pokazać, że system zmienia się wraz z użytkownikami i ich potrzebami. Pierwsze wrażenie zrobił niezwykle pozytywne i prognozy na temat jego przyszłości były naprawdę optymistyc...


Microsoft Surface to bardzo ważny produkt dla firmy z Redmond. Ma być urządzeniem popisowym dla nadchodzącego Windows 8 i pokazać, że system zmienia się wraz z użytkownikami i ich potrzebami. Pierwsze wrażenie zrobił niezwykle pozytywne i prognozy na temat jego przyszłości były naprawdę optymistyczne. Brakowało jednak decydującej informacji - jego ceny. Pojawiły się jednak pierwsze, nieoficjalne informacje na ten temat i krótko mówiąc - nie wygląda to za dobrze.

Surface to tablet. Tutaj nie ma żadnych wątpliwości. Nawet po dołączeniu do niego dodatkowej klawiatury - którejkolwiek z obydwu wariantów - nie można jednoznacznie określić go notebookiem z prawdziwego zdarzenia. Microsoft najwyraźniej myśli inaczej, gdyż na szwedzkiej stronie Webhallen.com cena detaliczna modelu opartego o ARM i z pamięcią 32 gigabajtów, wynosi po przeliczeniu ze szwedzkich koron, uwaga - 1,003.51 amerykańskich dolarów. Dla porównania, za te pieniądze moglibyśmy kupić dwa najnowsze iPady z pamięcią o pojemności 16 gigabajtów.

Gdybyśmy się zdecydowali na tablet pracujący pod kontrolą Windows 8 Pro, oferujący 64 gigabajty pamięci, musielibyśmy przygotować aż 1860.60 dolarów. Jeżeli te ceny okażą się prawdziwe to wyraźnie daje to do zrozumienia, że Microsoft widzi swój tablet, jako konkurencję dla notebooków i to z wyższej półki. Nie będę przytaczał powyższych kwot przeliczonych na polskie złotówki, ponieważ nie są to potwierdzone przez Microsoft ceny i mogłoby to zwieść kogoś jeszcze przed ich ogłoszeniem. Jednak daje to sporo do myślenia.

Czy rzeczywiście jakość wykonania tego urządzenia i jego możliwości zasługują na taką wycenę? Idealnym przykładem, jak decydującym elementem o zakupie danego tabletu jest jego cena są produkty Amazonu i Google/Asus - Kindle Fire i Nexus 7. Obydwa urządzenia dostępne były za 199 dolarów i okazały się sprzedażowymi hitami. Naturalnie Surface, stawiany był raczej na równi z iPadem i to w nim upatrywano potencjalnego rywala, ale na pewno nie w tradycyjnych laptopach.

A może rzeczywiście nadszedł już czas na zatarcie nakreślonej grubą linią przez inne firmy granicy pomiędzy notebookami i tabletami? Czy jednak użytkownicy są na to gotowi?

Źródło, foto: 1, 2.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

microsoft surface