Domena my.pl faktycznie może się podobać i być atrakcyjną nazwą dla wielu rodzajów działalności w internecie począwszy od serwisów społecznościowych poprzez serwisy randkowe a kończąc na sklepie internetowym. Pytanie jednak ile można zapłacić za dobrą domenę i czy w perspektywie czasu kosz ten zwraca nam się poprzez oszczędności na marketingu?
Tutaj oczywistej jednoznacznej odpowiedzi chyba nie ma – choć osobiście nie zapłaciłbym za domenę więcej niż 10 tysięcy, ale zdaje sobie sprawę, że jest to perspektywa prywatnej osoby nie dużego kombajnu internetowego czy dużej firmy telekomunikacyjnej.
Piszę o tym ponieważ na Allegro wisi jeszcze niedawno zakończona aukcja domeny my.pl, ostatni licytujący podbił kwotę do ponad 123 tysięcy ale mimo to aukcja została zakończona z informacją o nie osiągnięciu ceny minimalnej. Od razu zaznaczę, że nie wiem czy aukcja ta nie była jedną wielką promocją sklepu a głosujący podstawieni. Choć oprócz kwoty 123 tysiące pojawiła się także suma 70 tysięcy złotych – i to podbicie wygląda na dość autentyczne.
Ciekawy jestem opinii rasowych domeniarzy czy faktycznie taka domena warta jest ponad 120 tysięcy złotych i czy w Polsce oprócz nielicznych przypadków łatwo jest znaleźć na taką nazwę klienta? Pamiętam, że kiedy byłem na aukcji domen to nazwa lekarze.pl poszła za 100 tysięcy PLN (kupił ją zagraniczny inwestor) i nie bardzo było widać chętnych na podbijanie tej kwoty.
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- E-mail jest z nami już prawie pół wieku. I nie chce umrzeć
- Czy social media sprawiły, że obraziliśmy się na "zwyczajne" życie?
- Okulary AR to taka współczesna telewizja 3D. Czy tak samo skończą?
- Musk: Starlink w tym roku podwoi prędkość do 300 Mb/s i obejmie zasięgiem większość Ziemi
- Przekonanie znajomych do Signala? Good luck with that...