Na konferencji otwierającej tegoroczną odsłonę targów gamescom, ekipa z Activision Blizzard zapowiedziała drugi sezon do Diablo IV. Co przyniesie Sezon Krwi oraz nadchodzące miesiące?
Pierwszy sezon w Diablo IV - Sezon plugawców - skupia się na badaniu pojawiających się w Sanktuarium dziwnych spaczeń oraz walki z ohydnymi bestiami. Gracze otrzymują specjalne zadania prowadzące ich do odkrywania tajemnic plugawych serc, bijących w wnętrzu tych potworów. Wspomaga ich Kormond, były kapłan z Katedry Światłości, który nauczy jak przekształcać je w moce o niezwykłej sile:
Splugawienie, które pleni się w szeregach Płonących Piekieł, nie może rozprzestrzeniać się w sposób niekontrolowany - musicie je zdusić w zarodku, nim ogarnie całe Sanktuarium.
Opis pierwszego sezonu brzmi zachęcająco, jednak szybko okazało się, że rzeczywistość jest zupełnie inna. Blizzard przygotował prawdziwą rewolucję wywracając do góry nogami wszystkie zasady panujące w Sanktuarium - co sprawiło, że gracze są wściekli i nie zostawiają suchej nitki na twórcach Diablo IV. A do doskonale widać w serwisach agregujących oceny: zarówno prasy, jak i samych graczy. Aktualizacja 1.1 towarzysząca sezonowi wywołała lawinę negatywnych komentarzy. Ciągłe modyfikacje wpływające na balans postaci nie dość, że "wyrzucają do kosza" wszystko to, czego się nauczyli w ciągu ostatnich tygodni, to psują frajdę z przemierzania Sanktuarium. Blizzard uznał, że Diablo IV jest zbyt przyjazne graczom i pozmieniał balans postaci w taki sposób, że nie sposób się do nich przyzwyczaić ani pogodzić. Chwilę po aktualizacji 1.1 przedstawiciele Blizzarda przyznali się do błędu, przeprosili i zapowiedzieli kolejną aktualizację, która ma "naprawić Diablo IV".
Aktualizacja 1.1.1 udostępniona została na początku tego miesiąca i miała rozwiązać wiele problemów wywołanych poprzednim patchem. Ta wersja skupia się przede wszystkim wszystkim na poprawie balansu czarodziejów i barbarzyńców wprowadzając szereg ulepszeń dla każdej z klas. Jednak naprawianie Diablo IV nie przeszkadza twórcom w zapowiadaniu kolejnych nowości, które w grze pojawią się jeszcze w tym roku. Pierwszy sezon jeszcze się nie skończył, a już mamy pierwsze informacje na temat kolejnego. Czym tym razem Blizzard zaskoczy graczy? Ma być krwawo, ponuro i niebezpiecznie.
Drugi sezon Diablo IV. Sezon Krwi już w październiku
Nowo przemieniona armia krwiożerczych wampirów odpowiedziała na wezwanie swego mrocznego pana i rusza na Sanktuarium. Niecna intryga władcy wampirów jest owiana tajemnicą, ale ich pościg za krwią niewinnych ludzi wywołał panikę. Musicie nauczyć się polować na łowcę - od tego będzie zależał Wasz los.
Czytaj dalej poniżej
Zapowiedź drugiego sezonu w Diablo IV brzmi interesująco - podobnie jak w przypadku Sezonu plugawców. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Jak zapowiadają twórcy, w Sezonie Krwi na graczy czeka nowa seria zadań do odkrycia, moce Wampiryzmu, 5 dodatkowych finałowych bossów z możliwością wskazania określonych przedmiotów unikatowych lub uberunikatowych jako łupu i o wiele więcej. Wraz z nowym sezonem gracze otrzymają zestaw ulepszeń całej rozgrywki. To m.in.:
- efektywniejsze zarządzanie klejnotami w ekwipunku
- punkty mistrzostwa i umiejętności, ulepszenia porcji mikstury i limitów oboli zostaną przeniesione do nowego sezonu, jeśli zostaną zdobyte przez postać ze Sfery Wieczności lub wcześniejszej Sfery Sezonowej
- zmiany działania efektów statusu, takich jak Odsłonięcie, Przytłoczenie, obrażenia od trafień krytycznych, a także odporności na żywioły
Więcej szczegółów związanych z Sezonem Krwi poznamy w przyszłości. W międzyczasie możecie zobaczyć pierwszy zwiastun ukazujący fragmenty rozgrywki wykorzystujących nowe mechaniki.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu