Na razie bez zbytniego rozgłosu, po cichu i bez żadnej reklamy czy specjalnych komunikatów, usługi swoje świadczyć rozpoczął nowy operator komórkowy - CrossMobile.
Nie byłoby w tym nic szczególnego,- operatorów wirtualnych w Polsce mamy na pęczki, zwłaszcza na nadajnikach Plusa, gdyby nie firma, która stoi za nowym operatorem CrossMobile, a w szczególności to w czym się ona specjalizuje. Widać to zresztą wyraźnie w ofercie CrossMobile.
WHEN Group w Polsce
WHEN Group to firma specjalizująca się w rozwiązaniach w zakresie cyberbezpieczeństwa. W przypadku klientów indywidualnych kierują je głównie do rodziców proponując im narzędzia, które to mają ich ostrzegać o potencjalnych zagrożeniach związanych z cyberprzemocą, molestowaniem czy objawami depresji u ich pociech.
Firma ta prawie rok temu przejęła dodatkowy pakiet udziałów w polskim CrossMobile, pozwalający na przejęcie nad nim pełnej kontroli w postaci większościowego pakietu 51% (źródło). Już na początku tego roku mówiło się, że CrossMobile szykuje się do debiutu w Polsce z nową ofertą komórkową, która to miała wystartować w II kwartale 2023 roku (źródło).
CrossMobile - oferta nowego operatora komórkowego
Z lekkim opóźnieniem, ale już jest - nowa oferta dostępna jest już na stronach CrossMobile. Jak przystało na operatora wirtualnego, to oferta na abonament z miesięcznym okresem wypowiedzenia, z czterema pakietami do wyboru.
Care4kids w CrossMobile
Wspominałem o widoczności w ofercie specjalizacji właściciela CrossMobile - jest nią aplikacja AI Care4Kids, której to działanie opiera się na algorytmach sztucznej inteligencji analizującej to, jak dzieci korzystają z usług komórkowych i internetu w smartfonie, w szczególności wychwytuje tu ich zaburzenia nastrojów, objawy depresji i zagrożenie samobójstwem, ale i rozpoznaje przypadki dręczenia czy molestowania.
Korzystanie z tej aplikacji kosztuje 0,99 zł przez pierwsze 2 miesiące, a później jej koszt wynosi w promocji 29,99 zł miesięcznie. Po zakończeniu promocji cena wzrośnie do 49,99 zł miesięcznie.Przejrzałem też umowę (link), i z ważnych rzeczy trzeba wspomnieć, iż możemy ją podpisać na czas nieokreślony lub określony - 12 lub 24 miesiące. To z pewnością zagwarantuje ceny promocyjne w tym okresie, ale doczytałem też w tej umowie klauzulę inflacyjną/waloryzacyjną, tak więc też nic pewnego, iż będą wynosić dokładnie tyle samo przez całą umowę.
Nie znalazłem w tej umowie zapisów odnośnie aplikacji Care4Kids,- jedynie wzmiankę w regulaminie (link), więc dla pewności czy przypadkiem nie jest ona obowiązkowa, próbowałem skontaktować się z operatorem. Niestety nie udało mi się to, telefon nie jest odbierany, choć w pewnym momencie linia była zajęta (próbowałem kilka razy dziś około 14:00). Dodatkowo wysłałem nasze zapytania na adres e-mail podany na stronie CrossMobile, ale do publikacji tego tekstu nie uzyskaliśmy odpowiedzi.
Tak więc, jeśli skusiliście się na tę ofertę radzimy poczekać,- zwłaszcza, że zapytałem też o to, jak w ogóle działa ta aplikacja. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy o nią ten wpis.
Aktualizacja 30.09.2023
Otrzymaliśmy już odpowiedź na nasze pytania od CrossMobile:
Aplikacja #Care4Kids nie jest obowiązkowa. Jest opcjonalna, dla rodziców. Jej koszt 0,99 zł trzeba doliczyć do wybranego pakietu. W tym momencie, aplikacja ta działa tylko na Androidach. Jest to najnowocześniejsza obecnie na świecie aplikacja, która w pełny sposób monitoruje zachowania dziecka. Cena 9,99 zł (promocyjna cena za pakiet More - przyp. red.) obowiązuje abonenta przez rok bez żadnych zmian z naszej strony.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu