1

EuroNCAP znów rozbija samochody: zobacz wyniki najnowszych testów

EuroNCAP
Europejska instytucja badająca bezpieczeństwo w najnowszych samochodach opublikowała wyniki ostatnio przeprowadzonych crashtestów. Znów przyznano maksymalne oceny.

EuroNCAP to europejska instytucja zajmująca się badaniem bezpieczeństwa we współczesnych samochodach.  W badaniach biorą udział auta, które ledwie co pojawiły się na europejskich rynkach, lub dopiero są wprowadzane do sprzedaży. W kilku próbach sprawdzane są różne zakresy bezpieczeństwa, które oferują najnowsze auta. W ostatnim czasie, EuroNCAP wzięło w obroty dwa kolejne samochody. Mowa tutaj o najnowszym Fordzie Focusie oraz zdobywcy nagrody Car of the Year 2018, czyli Volvo XC40. Z danych udostępnionych przez instytucję wynika, że oba auta zdały egzaminy z bezpieczeństwa z najwyższymi ocenami.

EuroNCAP

Nowy Ford Focus miał swoją światową premierę kilka tygodni temu, a już został przebadany przez instytucję EuroNCAP. W wyniku testów zderzeniowych Focus został oceniony na najwyższą ocenę – pięć gwiazdek. Złożyło się na to m.in. wysokie zabezpieczenia dorosłych (87 procent), zabezpieczenia dzieci (87 procent), pieszych (72 procent) i duża ilość systemów bezpieczeństwa (75 procent). Auto wyposażone było m.in. w komplet poduszek powietrznych oraz całą armię elektronicznych systemów bezpieczeństwa (m.in. w układ zapobiegający opuszczeniu pasa ruchu, czy system zapobiegający kolizjom w mieście). Poniżej możecie zobaczyć krótki filmik pokazujący testy i wyniki, jakie uzyskał nowy Ford Focus.

Drugim autem, które trafiło do ekspertów EuroNCAP jest jedna z najbardziej wyczekiwanych nowości od Volvo – najmniejszy crossover XC40. W przypadku szwedzkiego crossovera auto pokazano pod koniec 2017 roku i już dość mocno zdążyło zadomowić się na europejskich rynkach. Podobnie jak w przypadku Forda, Volvo uzyskało najwyższy wynik w crashtestach EuroNCAP – pięć gwiazdek. Jednak dokładne wyniki były wyższe niż w przypadku Forda: bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 97 procent, dzieci na 87 procent, pieszych na 71 procent, a aktywne systemy bezpieczeństwa na 76 procent. Podobnie jak w drugim przypadku o wynikach decydowały też poduszki powietrzne oraz systemy bezpieczeństwa (łącznie z układem Line Assist czy radarze zapobiegającym kolizjom w mieście. Również i tutaj możecie zobaczyć filmik z testów zderzeniowych Volvo XC40 w EuroNCAP.

Dane prezentowane przez europejską instytucję pokazują jak bardzo poprawiono bezpieczeństwo w nowych autach. Szkoda tylko, że o liczbie gwiazdek decyduje też temat elektroniki (oczywiście jest ona jak najbardziej potrzebna i wymagana), jednak w przypadku testów zderzeniowych dużo większą uwagę powinno zwracać się na „pracę” jaką wykonuje auto podczas zderzenia. Bowiem nadal najważniejszym czynnikiem jest ludzkie zdrowie.

EuroNCAP