Serwis Technorati przygotował coroczny raport dotyczący stanu blogosfery na świecie czyli "2009 State Of The Blogosphere". Jest to moim zdaniem jedno ...
Zanim przedstawię kilka najciekawszych informacji z raportu chciałbym zwrócić uwagę na jedno bardzo ważne stwierdzenie, które pada na końcu raportu. Podczas badania przepytano również 20 profesjonalnych blogerów pytając ich o rady i porady jeśli chodzi o blogowanie. Wśród odpowiedzi była jedna powtarzająca się rada - a właściwie stwierdzenie "be passionate". Poniżej kilka cytatów, które brzmią zapewne dość banalnie ale są moim zdaniem najbardziej prawdziwe.
Oto kilka najciekawszych faktów z raportu:
- blogi (na świecie) są traktowane w podobny sposób jak inne media. Trend ten można zauważyć również w Polsce - często dostaję te same zaproszenia na konferencje prasowe co dziennikarze z tradycyjnych mediów.
- w blogosferze wyrosło kilka poważnych marek. To też bardzo istotna obserwacja. Blog w porównaniu do innych mediów są stosunkowo młode (kilka lat) ale niektóre z nich zbudowały już sobie markę rozpoznawalną niemal na całym świecie
- rośnie liczba tak zwanych profesjonalnych blogerów. Niektórzy nazywają to komercjalizacją blogosfery ja nazywam to naturalnym rozwojem. Skoro ktoś poświęca dużo czasu na prowadzenie bloga to w pewnym momencie staje się to jego pracą (o ile pozwalają na to finanse)
Kilka liczb (cały raport poniżej - zachęcam do przejrzenia):
- przepytano blisko 3 tysiące osób
- tak zwany profesjonalny bloger to w większości przypadków mężczyzna (60%) między 18-44 rokiem życia. Posiadający ok 4 blogów, piszący od przynajmniej dwóch lat. 17% blogerów twierdzi, że blog to ich główne źródło utrzymania.
- mikroblogi nie są główną przyczyną dla której blogerzy piszą rzadziej (32%), na pierwszym miejscu pojawia się praca i rodzina (64%)
- 40% z pro blogerów pracowało kiedyś w tradycyjnych mediach
- 27% pro blogerów ciągle jest zatrudnione w tradycyjnych mediach
- 60% z wszystkich blogerów uważa, że w przeciągu 5 lat staną się poważnym źródłem newsów (a 40% wieszczy upadek gazet w najbliższych 10 latach)
- 73% blogerów korzysta z twittera, głównym powodem korzystania z tego serwisu jest kolejno : promocja własnego bloga (73%), dzielenie się ciekawymi linkami (63%), sprawdzanie o czym piszą ludzie (63%), interakcja z czytelnikami (60%)
- pro blogerzy poświęcają ok 10 godzin tygodniowo na blogowanie, inwestują 7 x więcej pieniędzy, top500 blogów ok 300 postów tygodniowo!
- zarabianie na blogu : 40% display, search ads 39%, linki afiliacyjne 36%, treści sponsorowane 8%
- w planach jeśli chodzi o rozwój bloga blogerzy najczęściej wymieniają zwiększenie częstotliwości wpisów oraz poszerzenie tematyki bloga
Technorati SOTB 2009 -
Ps. Zauważyliście, że na świecie nikt nie stara się definiować na siłę czym jest blog?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu