Polska

Clickmeeting: polska szarża na branżę szkoleń online!

Dawid Pacholczyk
Clickmeeting: polska szarża na branżę szkoleń online!
15

Kiedy myślimy o konferencjach czy szkoleniach online z reguły nasza pierwsza myśl skierowana jest gdzieś w stronę gigantów takich jak Zoom, Google czy Microsoft. Dlatego miło jest zobaczyć, że w Polsce powstała usługa, która jakością i dostępnymi funkcjami jest w stanie z nimi konkurować.

Koronawirus uderzył w wiele branż. Obszary którym pandemia nie zalazła za skórę można wyliczyć na palcach u rąk. Najmocniej odczuły to osoby i firmy których biznes opierał się na fizycznym kontakcie z klientem. Restauracje, salony fryzjerskie, ale i konsulting czy szkolenia. Zapotrzebowanie na narzędzia do wideokonferencji, organizacji kursów czy webinarów rośnie w astronomicznym tempie. Wystarczy wspomnieć o tym, że w pierwszych miesiącach pandemii, Zoom odnotował ponad 200% wzrost ilości klientów. Co ciekawe, nie trzeba być gigantem, aby dużo zyskać. Trzeba mieć po prostu dobry produkt, a takim jest Clickmeeting.

Czym jest Clickmeeting?

To stworzona przez polską firmę platforma, której celem jest dostarczenie kompletnego narzędzia do organizowania dużych eventów online. Oczywiście z racji szerokiego wachlarza dostępnych funkcji, można z niej swobodnie korzystać nawet do przeprowadzania małych spotkań one-to-one, jednak siła tej usługi jest widoczna właśnie w przypadku szkoleń online, webinarów czy konferencji w sieci.

Po zapoznaniu się z ich ofertą muszę przyznać, że całość wygląda bardzo ciekawie. Platforma jest kompletna i nadaje się zarówno do zastosowań biznesowych, jak i edukacyjnych. Patrząc na to okiem ćwiczeniowca jednej z warszawskich uczelni, bardzo chętnie zastąpiłbym MS Teams właśnie tą usługą.

Funkcje Clickmeeting

Clickmeeting wyposażony jest w elementy, które są obecnie absolutnym must-have na rynku usług i aplikacji do wideokonferencji. Dostęp do spotkań jest zabezpieczony hasłem lub tokenem, a każdy event możemy nagrać, a następnie w prosty sposób udostępnić.

Kolejne funkcje wyraźnie pokazują szkoleniowo-webinarowy charakter usługi. Moderowany czat. Tryb dyskusji. Funkcja pozwalająca na zbieranie i publikowanie pytań. Dla przykładu: w trakcie prowadzonego wykładu studenci mogą dodawać swoje pytania, a na koniec spotkania można przez nie wspólnie przejść w trakcie sesji Q&A. Do tego dochodzi wirtualna tablica, która w mojej ocenie jest jednym z kluczowych narzędzi w dzisiejszym „zdalnym” świecie.

Na koniec coś dla ludzi, którzy swój biznes opierają o media społecznościowe. Clickmeeting pozwala na proste uruchamianie równoległych relacji na kanale na Facebooku. Niby nic, a cieszy.

Co ciekawe, Clickmeeting sam chętnie informuje o tym, że odnotował największe wzrosty właśnie w sektorze nauki i szkolnictwa wyższego. Z ich usług korzysta np. AGH w Krakowie, Politechniki Gdańska, Wrocławska, Warszawska i Łódzka czy Uniwersytet Gdański.

Czy Clickmeeting podbije świat?

Bez wątpienia to bardzo dobra usługa, która jest dostępna w 7 językach. Funkcje do jakich mamy dostęp są naprawdę ciekawe i użyteczne dla każdej osoby, która swój biznes opiera na współpracy z innymi ludźmi online. Niestety musimy być realistami, ciężko będzie im się wbić do korporacyjnego świata, gdzie dominuje Zoom, Microsoft i Google. Nie zmienia to faktu, że radzą sobie bardzo dobrze.

Ilość płatnych spotkań organizowanych za pośrednictwem Clickmeeting wzrosła o 547% rok do roku! To pokazuje jak dużo biznesu przeniosło się w świat cyfrowy. Coś co kiedyś można było organizować swobodnie w dowolnej salce konferencyjnej teraz odbywa się za pośrednictwem internetu. To doskonały prognostyk dla polskiej firmy, ponieważ można założyć, że wielu z tych klientów w internecie już zostanie.

Clickmeeting podzielił się jeszcze jedną ciekawą statystyką – wzrost liczby wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ich platformy:

  • Polska +1156%
  • Niemcy +519%
  • Grecja +866%
  • Francja +423%

Jeśli trendy związane ze szkoleniami online, webinarami i nauką zdalną się utrzymają, to Clickmeeting może liczyć na naprawdę duże wzrosty w długiej perspektywie czasu. Oby byli w stanie wykorzystać tę szansę, bo chyba nikt nie chce, aby podobna okazja wygenerowana przez wirusa czy inną chorobę się powtórzyła.

Clickmeeting: cena

Uznałem, że na koniec warto powiedzieć kilka słów o cenie za produkt. Zasadniczo nie posiada on darmowego planu. Można założyć konto bez płacenia, ale jest to jedynie wersja testowa dostępna przez 30 dni, która posiada pewne ograniczenia.

Następnie mamy wariant Live za 40 zł miesięcznie oraz Automated za 60 zł oraz plan Enterprise wyceniany indywidualnie. Z perspektywy kosztów wygląda to naprawdę atrakcyjnie i każdy, nawet osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą powinna być w stanie to udźwignąc.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu