Dziś, 7 września, w godzinach wieczornych pojawił się problem z dostępem do Światłowodu Orange, a co za tym idzie internetu i telewizji dla klientów usługi. Z naszych ustaleń wynika, że to masowa awaria.
Nie działa Ci Światłowód Orange? Spokojnie, nie tylko Tobie - to masowa awaria
Jeśli na Twoim modemie Orange Światłowód miga na czerwono dioda Internet lub dioda Światłowód, nie jesteś sam/sama. Mniej więcej od godziny 20:00 ten sam problem spotkał i mnie, choć przyznaję, że przez półtora roku nie miałem żadnych problemów z tą usługą.
Skontaktowałem się z konsultantem i zgłosiłem brak dostępu do usługi (internet i telewizja przez internet) z prośbą o informacje dotyczące monitorowania problemu i SMS jeśli awaria dotyczy nie tylko mojej usługi.
O godzinie 20:45 otrzymałem następującego SMS-a:
Uszkodzenie ...spowodowane jest awarią masową. Przewidywany termin naprawy 2020-09-09T 20:43.
W tym samym czasie serwis downdetector oflagował usługę informacją "Potencjalna awaria z Orange":
Powoli zwiększa się też liczba zgłoszeń na stronie, mamy więc większy problem, który powoduje brak dostępu do usługi. W moim przypadku najpierw zaczęła migać na czerwono dioda "Internet", po restarcie modemu zaczęła migać na czerwona dioda "Światłowód". Jeśli macie ten sam problem, zresetujcie oczywiście najpierw swój modem, choć przy takiej informacji zwrotnej od Orange raczej nie ma szans by takie działanie miało w jakikolwiek sposób pomóc. Ale spróbować nie zaszkodzi.
Jak tylko dostanę dodatkowe informacje dotyczące awarii lub problem zniknie, zaktualizuję wpis.
Aktualizacja:
21:25: Na moim modemie zaświeciły się na zielono dwie migające wcześniej na czerwono diody i powrócił dostęp do usługi. Przez chwilę serwis downdetector informował również o braku problemów z Orange, jednak przed chwilą flaga "potencjalna awaria z Orange" powróciła. Możliwe więc, że awaria naprawiana jest partiami.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu