Biznes

Centrum usług Cisco w Krakowie rośnie w siłę. Będą zatrudniać nowych specjalistów IT

GU
Grzegorz Ułan
0

Na dzisiejszej konferencji prasowej Cisco pochwaliło się rozwojem centrum kompetencyjnego w Krakowie, dzięki zwiększeniu zakresu usług o inżynierię oprogramowania (ang. software engineering) dla klientów Cisco AppDynamics w regionie EMEAR.

Cisco w Krakowie powstało w 2012 roku, zatrudniając wtedy 80 osób w swoich biurach. Dziś usługi techniczne i biznesowe klientom (w dziedzinach Customer Experience, finansów czy operacji) zapewnia ok. 2000 specjalistów. Do tego mówimy o dodatkowych 10 tysiącach miejsc pracy u partnerów, prowadzących z Cisco ścisłą współpracę.

Obecnie Cisco dostarcza swoje rozwiązania dla dużych firm z branży bankowej czy zajmujących się sprzedażą, a szacowana wartość biznesu generowana przy pomocy rozwiązań Cisco wynosi 800 mln euro. Na uwagę zasługuje tu też przedsięwzięcie Cisco Networking Academy, dzięki któremu w 400 akademiach przeszkoliło się z zakresu nowych technologii do tej pory aż 250 tysięcy studentów (obecnie szkolenia przechodzi 51 tysięcy studentów), co czyni ten projekt numerem 1 w UE pod tym względem.

Ramon Tancinco, Dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie:

Rozwój oprogramowania, Customer Experience i bezpieczeństwo to obszary priorytetowe dla Cisco, które mają również strategiczne znaczenie dla nas w Krakowie. Naszym celem jest dalszy rozwój zgodnie z kierunkiem, w którym transformuje się cała organizacja. Rozbudowując oddział o nowe funkcje, cieszymy się, że będziemy mogli zatrudnić specjalistów z dziedziny inżynierii i biznesu, przyczyniając się jednocześnie do rozwoju polskiej gospodarki opartej na wiedzy.

Aktualnie duże tempo rozwoju zapewnia dla centrum usług Cisco w Krakowie, rozszerzenie zakresu świadczonych usług przez dział AppDynamics (AppDynamics przejęte zostało przez Cisco w 2017 roku), który dostarcza klientom kompleksową platformę umożliwiającej monitorowanie wydajności aplikacji (sercem platformy jest tutaj autorski system do automatycznego wykrywanie błędów po stronie klientów). Dzięki ich działaniom, klienci biznesowi dostają informacje w czasie rzeczywistym dotyczące działania aplikacji, procesów biznesowych i zachowań klientów.

Nie bez znaczenia dla tego rozwoju jest tu odpowiednie środowisko do działań, spowodowanych pandemią COVID-19, która przyspieszyła transformację cyfrową w dużych firmach i rozbudowę cyfrowych kanałów do komunikacji zewnętrznej z klientami, jak i wewnętrznej. Zmienił się też sposób wykorzystywania aplikacji czy organizacja w zespołach, a w szczególności zmienił się sposób wykorzystywania narzędzi do pracy zdalnej, jak i hybrydowej. Cisco musiał stanąć tu przed wyzwaniem zapewnienia ich klientom i dostarczenia zabezpieczeń całej infrastruktury dla organizacji z naciskiem na bezpieczeństwo komunikacji w obsługiwanych firmach.

Nick Bogaty, VP oraz Chief Revenue & Customer Officer w AppDynamics:

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem pasji i zaangażowania, z jakimi osoby w krakowskim oddziale Cisco podchodzą do współpracy z klientami. Zbudowaliśmy tu już spory zespół, składający się głównie z inżynierów oprogramowania i mamy plany dalszego jego powiększania w ciągu najbliższego roku, zarówno w ramach istniejących zespołów, jak i poprzez tworzenie nowych stanowisk.

To dobra wiadomość dla specjalistów IT, którzy chcą aktualnie starać się o zatrudnienie i poszukują go w szybko rozwijającej się firmie, o ugruntowanej pozycji na rynku. Nam pozostaje trzymać kciuki za udaną planowaną rekrutację i dalszy rozwój Cisco w Krakowie, a może i w innych regionach kraju w przyszłości.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: