Google bierze się za narzędzia do blokowania reklam. Wczoraj świat obiegła wieść o problemach z działaniem wtyczki Adblock, która stała się całkowicie...
Google bierze się za narzędzia do blokowania reklam. Wczoraj świat obiegła wieść o problemach z działaniem wtyczki Adblock, która stała się całkowicie nieskuteczna w reklamach pojawiających się na YouTube. Najwyraźniej kalifornijska firma ma dość tego typu narzędzi i wypowiada im ostateczną wojnę. To oczywiście zła wiadomość dla użytkowników.
Adblock blokowany w Chrome
Google zaczyna od YouTube, gdzie emisja reklam jest szczególnie ważna dla funkcjonowania serwisu. Od pewnego czasu Adblock nie jest w stanie ich zablokować. Internauci muszą zatem oglądać pełen materiał z reklamą przed przystąpieniem do odtwarzania właściwego filmu. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku innych wtyczek blokujących reklamy. Oczywiście internet znalazł już rozwiązanie tej sytuacji - wystarczy odinstalować aplikację YouTube, która jest domyślnie dostarczana razem z przeglądarką. Pytanie, jak długo rozwiązanie to będzie skuteczne, a także - jaki kolejny serwis Google'a stanie się niepodatny na tego typu wtyczki.
Cardboard 2.0
Zostajemy w temacie Google. Kalifornijska firma opublikowała specyfikację nowego Cardboarda, a więc gogli wirtualnej rzeczywistości do samodzielnego wykonania i złożenia (np. z tektury). Cardboard V2 wspiera teraz urządzenia o większej przekątnej ekranu jak np. Nexus 6. W dalszym ciągu firma dostarcza schematy do wydrukowania na domowej drukarce. Można je pobrać bezpośrednio z serwerów Google'a (format ZIP).
Humble Mobile Bundle 14
Wystartował nowy Humble Bundle z paczką gier przeznaczoną dla Androida. Tym razem mamy do zgarnięcia 6 tytułów. W podstawowym pakiecie umieszczono gryL Amelia, Toy Defense oraz One More Line. Płacąc powyżej średniej dostaniemy jeszcze Dragon Trilogy, Autumn Dynasty i Oddworld: Stranger's Wrath. Po tygodniu trwania akcji mają zostac tutaj dodane dodatkowe tytuły. Wszystkie gry tradycyjnie (lub nie...) są pozbawione zabezpieczeń DRM i mikropłatności.
Nowa Opera Mini z wyborem poziomu kompresji
Opera Mini dla Androida otrzymała aktualizację, w której wprowadzono możliwość wyboru sposobu, w jaki kompresowane będą strony. Użytkownicy mają teraz do dyspozycji dwa warianty: High oraz Extreme. Pierwszy jest mniej wydajny, ale pozwala utrzymać strony w oryginalnej postaci i rzadziej sprawia problemu. Drugi umożliwi zaoszczędzić znacznie więcej danych, ale w niektórych przypadkach witryny mogą nie działać prawidłowo., Dla każdego coś miłego. Nową Operę znajdziecie w Google Play.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu