Świat

Chmura to bujda na resorach? Firmy nie widzą poprawy

Krzysztof Rojek
Chmura to bujda na resorach? Firmy nie widzą poprawy
Reklama

Z dużej chmury mały deszcz. Najnowszy raport PwC pokazuje, że firmy nie do końca widzą poprawę z korzystania z tej technologii.

Pracując w branży PR dla sektora B2B nie sposób na to, by nie natknąć się na pojęcie "chmury". Miałem to szczęście (bądź nieszczęście) pracować w czasach gdzie stwierdzenie "cyfryzacja biznesu" było najpopularniejszym i najbardziej wypranym ze znaczenia pojęciem, ponieważ każdy to oferował, jednak niewielu było w stanie pokazać, ile firmy realnie (a nie teoretycznie) dzięki takim praktykom zyskują. Nie twierdzę, że rozwiązania chmurowe są złe, ale jak każde rozwiązania - nie są idealne dla wszystkich. Dobrze pokazuje to rzeczywistość, gdzie

Reklama

Firmy się scyfryzowały i... nic z tego nie mają

Jak pokazuje ostatni raport PwC, firmy, które przeszły w swoim działaniu na model oparty o chmurę, mają duże problemy z dostrzeżeniem obiecywanych rezultatów takich wdrożeń. Pomimo całkiem dużej skali adopcji (78 proc.), chmura nie przyniosła oczekiwanych rezultatów w postaci redukcji kosztów, zwiększenia zysków czy poprawy bezpieczeństwa przedsiębiorstwa. Zaledwie 10 proc. z ankietowanych osób na stanowiskach kierowniczych przyznało, że dzięki chmurze faktycznie udało im się odmienić sposób, w jaki prowadzą biznes.

Takim danym ciężko się dziwić. Biznes oparty o chmurę ma prawo poprawiać optymalizację i efektywność, ale tylko w określonych przypadkach. Jestem jednak zaskoczony, że w sytuacji, gdy na rynku rozwiązań chmurowych jest multum, tak mało biznesów dostrzega realne korzyści z ich zastosowania. To dużo mówi o tym, na ile historie o przydatności chmury w firmach były efektem tumultu marketingowego.

Oczywiście, rozwiązania chmurowe mają swoje zalety, ale nie ma idealnego narzędzia dla każdego biznesu. Może nie każdy musi mieć chmurę?

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama