Technologie

Elon Musk chce w Europie wykopać tunel. I nie chodzi tu o superszybkie podróże

Piotr Kurek
Elon Musk chce w Europie wykopać tunel. I nie chodzi tu o superszybkie podróże
2

The Boring Company dalej wierci tunele pod Stanami Zjednoczonymi. Być może w przyszłości maszyny wiercące zawitają także do Europy i wykopią nowy tunel dla CERN.

Europejska Organizacja Badań Jądrowych (CERN) szykuje się do rozbudowy instalacji wokół Wielkiego Zderzacza Hadronów (LHC) — największego akceleratora cząsteczek znajdującego się w pobliżu Genewy. 27-kilometrowy tunel pozwala na zderzanie się cząsteczek elementarnych z ogromną siłą. CERN przedstawił dziś plan wybudowania kolejnego zderzacza, który ma być jeszcze większe i ma pozwolić na przeprowadzanie bardziej szczegółowych badań. Plan zakłada wykopanie 100-kilometrowego tunelu, a pełne uruchomienie czterokrotnie większego Future Circular Collider (FHC) w latach 50-tych obecnego wieku. Wybudowanie tak ogromnej instalacji wymagać będzie od 9 do 21 miliardów euro.

Zobacz też: Zapraszam na wycieczkę po Wielkim Zderzaczu Hadronów w trzystu sześćdziesięciu stopniach

Wybudowaniem tunelu zainteresowany jest sam Elon Musk i firma The Boring Company znana między innymi z przygotowywania systemu superszybkiej podróży Hyper Loop wykorzystującej podziemne tunele. Jak zwykle o takich inicjatywach dowiadujemy się z Twittera Elona Muska, który w jednym ze swoich ostatnich wpisów poinformował, że miał przyjemność rozmawiać z przedstawicielami CERN na temat zaangażowania firmy w wykopaniu 100-kilometrowego odcinka tunelu dla FCC. Jak zapewnia Musk, pozwoli to zaoszczędzenie kilku miliardów euro. Już wcześniej The Boring Company pokazało, że można przeprowadzić tego typu inwestycje bez nadmiernych wydatków.

Europejska Organizacja Badań Jądrowych (CERN) szykuje się do rozbudowy instalacji wokół Wielkiego Zderzacza Hadronów (LHC) — największego akceleratora cząsteczek znajdującego się w pobliżu Genewy. 27-kilometrowy tunel pozwala na zderzanie się cząsteczek elementarnych z ogromną siłą. CERN przedstawił dziś plan wybudowania kolejnego zderzacza, który ma być jeszcze większe i ma pozwolić na przeprowadzanie bardziej szczegółowych badań. Plan zakłada wykopanie 100-kilometrowego tunelu, a pełne uruchomienie czterokrotnie większego Future Circular Collider (FHC) w latach 50-tych obecnego wieku. Wybudowanie tak ogromnej instalacji wymagać będzie od 9 do 21 miliardów euro.

Zobacz też: Zapraszam na wycieczkę po Wielkim Zderzaczu Hadronów w trzystu sześćdziesięciu stopniach

Wybudowaniem tunelu zainteresowany jest sam Elon Musk i firma The Boring Company znana między innymi z przygotowywania systemu superszybkiej podróży Hyper Loop wykorzystującej podziemne tunele. Jak zwykle o takich inicjatywach dowiadujemy się z Twittera Elona Muska, który w jednym ze swoich ostatnich wpisów poinformował, że miał przyjemność rozmawiać z przedstawicielami CERN na temat zaangażowania firmy w wykopaniu 100-kilometrowego odcinka tunelu dla FCC. Jak zapewnia Musk, pozwoli to zaoszczędzenie kilku miliardów euro. Już wcześniej The Boring Company pokazało, że można przeprowadzić tego typu inwestycje bez nadmiernych wydatków.

Zobacz też: Elon Musk informuje, że pierwszy tunel systemu Loop został oficjalnie otwarty

Rzecznik prasowy CERN potwierdza, że Fabiola Gianotti, pierwsza kobieta na stanowisku dyrektora generalnego Ogranizacji spotkała się z Elonem Muskiem w zeszłym roku, jednak nie podaje informacji na temat ewentualnej współpracy. W oświadczeniu przesłanym do Business Insider możemy przeczytać, że CERN jest otwarty na wszystkie rozwiązania pozwalające na duże oszczędności przy budowie kolejnego akceleratora.

Źródło: Business Insider

Zobacz też: Elon Musk informuje, że pierwszy tunel systemu Loop został oficjalnie otwarty

Rzecznik prasowy CERN potwierdza, że Fabiola Gianotti, pierwsza kobieta na stanowisku dyrektora generalnego Ogranizacji spotkała się z Elonem Muskiem w zeszłym roku, jednak nie podaje informacji na temat ewentualnej współpracy. W oświadczeniu przesłanym do Business Insider możemy przeczytać, że CERN jest otwarty na wszystkie rozwiązania pozwalające na duże oszczędności przy budowie kolejnego akceleratora.

Źródło: Business Insider

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu