SąSiatki — social shopping
25

Carrefour testuje SąSiatki. O co chodzi?

Już za kilka dni ruszają testy nowego programu francuskiej sieci supermarketów Carrefour, który opierać się będzie na ekonomii współdzielenia: SąSiatki. O co chodzi?

Zrób zakupy dla siebie. Przy okazji dostarcz paczki sąsiadom… i nie tylko!

Carrefour od wielu lat posiada platformę internetową eCarrefour, za pośrednictwem której możemy robić zakupy — a te dostarczane są przez kierowców pracujących dla firmy. Nowy program zakłada jednak pójście o krok dalej: pozwoli zlecić zrobienie zakupów innym. Wszystko to z poziomu listy zakupów na wspomnianej platformie internetowej, bądź też bezpośrednio z mobilnej aplikacji Mój Carrefour. Nasze udostępnione listy zakupowe będą zrealizowane przez innych klientów, a później dostarczone bezpośrednio pod nasze drzwi. Osoby które zdecydują się na takie zrobienie zakupów mogą liczyć na bon zakupowy. Przyjemne z pożytecznym.

Carrefour Polska już za kilka dni wystartuje z otwartymi testami programu SąSiatki, które obejmą dwa warszawskie supermarkety: przy ulicy Targowej 72 oraz Głębockiej 15. Przez dłuższy czas rozwiązanie testowane było przez pracowników, ale już w najbliższych dniach będą z niego mogli skorzystać również klienci. Kiedy program dostępny będzie dla wszystkich? Tego jeszcze nie wiadomo — najpierw testy dla klientów w dwóch warszawskich marketach, później wyciąganie wniosków i rozszerzenie dostępu dla kolejnych sklepów w całym kraju.

Firma nie ukrywa, że nowe rozwiązania powstały głównie z myślą o młodych klientach (pokoleniu millenialsów). Przynajmniej tak wynika z wypowiedzi Michała Malanowskiego, Dyrektora Działu Informatyki w Carrefour Polska, które możemy przeczytać na łamach PortalSpożywczy.pl. Jednocześnie na WiadomościHandlowe.pl można przeczytać kolejną wypowiedź Pana Malanowskiego, który mówi, że zależy im do dotarciu do jak największej grupy konsumentów:

Zależy nam na dotarciu do nowej grupy konsumentów, w tym osób starszych i klientów, którym zwyczajnie brakuje czasu na zjawienie się w sklepie. Zyskają oni możliwość skorzystania z pomocy innych użytkowników rozwiązań e-commerce oferowanych przez Carrefour, którzy w zamian za bon zakupowy zechcą zrobić za nich zakupy i dostarczyć je pod wskazany adres.

Ekonomia współdzielenia na przykładzie programu SąSiatki

Podobne rozwiązania od jakiegoś czasu działają już w Stanach Zjednoczonych — zdecydowała się na nie sieć supermarketów Wal-Mart. Chociaż tam zamiast prosić o pomoc klientów, paczki w drodze do domów mają dostarczać pracownicy. Patrząc na to co proponuje Carrefour Polska — pod wrażeniem tego, na jak jak odważny krok się zdecydowali.

XXI wiek przyniósł zmiany w wielu segmentach rynku. Zmienia się sposób nie tylko tego jak konsumujemy treści, ale też — co oczywiste — robienia zakupów. Od lat zdarza się pomagać zaprzyjaźnionym sąsiadom, jednak komunikacja w tym momencie jest znacznie bardziej skomplikowana. No i, co naturalne, ograniczają się do znacznie węższej grupy odbiorców. Nowoczesne technologie pozwalają zaś łączyć przyjemne z pożytecznym — bo program SąSiatki to jeszcze nie koniec, nowości na rynku.

Od jakiegoś czasu można już kupować świeże produkty prosto od wytwórców za pośrednictwem Rano Zebrano. Sprawnie działa także dzielenie się jedzeniem — poza typowym Food Share gdzie możemy oddawać produkty z których nie skorzystamy, są jeszcze usługi takie jak Quertes. Projekty gastronomiczne, które pozwalają zamieniać nasze mieszkania i domy w malutkie restauracje, w których możemy przyjmować gości. Pozwala to uzdolnionym w temacie odrobinę dorobić, a przy okazji jest kolejną cegiełką ku rozwiązaniu jednego z największych problemów ostatnich lat: marnowaniu jedzenia.

Źródło: WiadomościHandlowe, PortalSpożywczy.