5

Carrefour otworzy internetowy serwis z filmami.

Carrefoura chyba nikomu nie trzeba przedstawiać – jest to druga na świecie (po Wal-Mart) sieć sklepów detalicznych. Dlaczego Carrefour decyduje się na uruchomienie w internecie sklepu (plany dotyczą Francji, Belgii, Włoch i Hiszpanii ) w którym będzie można nie tylko kupić film video na własność (wersję elektroniczną do ściągnięcia) ale również go wypożyczyć? „It’s very […]

Carrefoura chyba nikomu nie trzeba przedstawiać – jest to druga na świecie (po Wal-Mart) sieć sklepów detalicznych.

Dlaczego Carrefour decyduje się na uruchomienie w internecie sklepu (plany dotyczą Francji, Belgii, Włoch i Hiszpanii ) w którym będzie można nie tylko kupić film video na własność (wersję elektroniczną do ściągnięcia) ale również go wypożyczyć?

„It’s very important for Carrefour to have more than one point of sale. We have to be in contact with the consumer in their homes as well as in-store. We know full well that the market forecast for VOD is low at the moment, but we are convinced that it will develop over the coming years and we want to provide a legal solution for customers to see the best possible content.

I gdyby nie to, że mówi to szef sieci supermarketów to brzmiało by to bardzo wiarygodnie (szczególnie ta troska o klienta). Zapewne dużym impulsem do tworzenia własnego sklepu internetowego z filmami jest to co w internecie robi konkurencja czyli Tesco.

W chwili obecnej Tesco posiada w internecie serwis TescoDownloads.com oferujący możliwość kupienia pojedynczych utworów muzycznych, serwis ten jest tylko częścią tego co możemy znaleźć pod adresem tesco.com/entertainment czyli pełnowartościowego sklepu z multimediami (i nie tylko bo znajdziemy w nim na przykład wypożyczalnie filmów na DVD oraz książki)



W przyszłym miesiącu Tesco ma zamiar uruchomić nową wersję serwisu z muzyką która będzie oferować ponad 3 miliony utworów.

Nie znam innych aktywności super hyper marketów w internecie ale z tego co widać szykuje się dość zacięta rywalizacja między tymi sieciami – oczywiście wszystko ku zadowoleniu konsumentów i oczywiście poza Polską (a przynajmniej na razie).