5

Całkiem genialny plan Facebooka na mobilne reklamy

Wygląda na to, że Mark w końcu wymyślił co zrobić z tą reklamą mobilną i jak na niej zarobić naprawdę duże pieniądze. Ponad 500 milionów użytkowników mobilnego Facebooka to pewnie nic w porównaniu do tego ilu użytkowników korzysta z Facebookowego connecta do logowania się na innych stronach czy aplikacjach mobilnych. I to właśnie Facebook chce […]


Wygląda na to, że Mark w końcu wymyślił co zrobić z tą reklamą mobilną i jak na niej zarobić naprawdę duże pieniądze.

Ponad 500 milionów użytkowników mobilnego Facebooka to pewnie nic w porównaniu do tego ilu użytkowników korzysta z Facebookowego connecta do logowania się na innych stronach czy aplikacjach mobilnych. I to właśnie Facebook chce wykorzystać testując sieć mobilnej reklamy.

Dlaczego chcą być pośrednikiem w sprzedaży reklamy? To bardzo proste, jeśli tylko serwis mobilny czy aplikacja na Androida czy iOS korzysta z ich logowania to mają dość dużo danych aby odpowiednio targetować reklamy. Wiedzą o użytkowniku korzystającym z FB to bardzo dużo i to właśnie ten elementy pozwolą nam przygotować bardziej efektywną kampanię. Firmy bardzo chętnie zapłacą za lepiej dobraną grupę docelową a i użytkownicy nie powinni narzekać mając lepiej dopasowane reklamy (które tak czy inaczej będą się pojawiać w ich aplikacjach czy stronach mobilnych)

Facebook jednak z tego co zrozumiałem nie będzie sam wciskał swojego kodu wszystkim stronom które chcą sprzedać swoją powierzchnię. Będzie współpracował z obsługującymi je sieciami (oczywiście dzieląc się pieniędzmi). Dzięki temu już na starcie może mieć bardzo duży zasięg nie koniecznie budując go własnymi rękami.

Co jest w tym wszystkim istotne? FB wie o wiele więcej o użytkowniku niż przeciętna sieć reklamy. Wprawdzie nie będzie wykorzystywany społecznościowy kontekst reklamy (nie będzie reklam w stylu „twój kolega Janek kupił w tym sklepie buty) ale za to będą wykorzystywane wszystkie cechy które dziś są dostępne w targetowaniu reklamy, a wykraczają one przecież daleko dalej niż podział geograficzny czy wiek i płeć. Facebook wie w jakie gry gramy, z jakich aplikacji korzystamy. To potężna baza wiedzy którą jeśli odpowiednio się wykorzysta może być bardzo efektywna.

Potencjał jest moim zdaniem olbrzymi, na chwilę obecną testują ponoć efektywność tych reklam. Patrząc jednak jakie efekty przynosi dobre targetowanie na samym Facebooku nie mam złudzeń że wykorzystanie go szerzej będzie równie owocne.

Przy okazji wspomnę, że ten pomysł na sieć mobilną rozwiązuje problem który niektórzy widzieli jeśli chodzi o mobilnego Facebooka. Okazuje się bowiem, że tej powierzchni reklamowej będą mieli znacznie więcej niż swoja aplikacja i wersja mobilna serwisu :)

Pytanie czy i kiedy zrobią coś takiego dla klasycznych storn www – bo powinni.