Motoryzacja

BMW wycofuje część swoich samochodów elektrycznych. Powód? Ryzyko pożaru akumulatora

Kacper Cembrowski
BMW wycofuje część swoich samochodów elektrycznych. Powód? Ryzyko pożaru akumulatora
17

BMW wycofuje część egzemplarzy sedanów i4 i SUV-ów iX ze względu na ryzyko pożaru akumulatora.

Chociaż wycofano małą część egzemplarzy, to BMW ostrzega kierowców

BMW odpowiednio zareagowało na niepokojące informacje dotyczące swoich dwóch elektrycznych modeli. Według doniesień, akumulator wysokiego napięcia „może mieć wewnętrzne uszkodzenie”, co może skutkować zwarciem elektrycznym, a w konsekwencji pożarem.

Wycofano zaledwie 83 samochody, które zostały sprzedane w USA. Jest to niewielka ilość, lecz dobrze widzieć, że BMW od razu zareagowało w ten sposób - dodatkowo producent motoryzacyjny radzi właścicielom, aby nie jeździli tymi modelami, parkowali na zewnątrz lub z dala od innych pojazdów i konstrukcji, które mogą się zapalić, oraz nie ładowali samochodów. Dealerzy BMW zapewniają, że bezpłatnie wymienią akumulator. Chapeau bas.

Źródło: Unsplash @virussinside

Powód takiej decyzji

BMW postanowiło wycofać egzemplarze po tym, jak firma dowiedziała się o „incydencie w terenie poza USA z udziałem BMW i4 eDrive40 2022” w kwietniu ubiegłego roku. Analiza inżynierska wykazała, że pozostałości, w szczególności kawałki katody, przedostały się do ogniwa akumulatora. Dwa kolejne incydenty zostały zgłoszone w czerwcu, jeden w Stanach Zjednoczonych z 2022 iX xDrive50 w roli głównej, a drugi poza granicami kraju z 2022 iX M60. Diagnoza była taka, że w obu przypadkach w ogniwie baterii dostarczonym przez firmę Samsung SDI znajdowały się zanieczyszczenia.

BMW co prawda twierdzi, że wcześniej nie otrzymała żadnych informacji dotyczących wypadków czy jakichkolwiek obrażeń spowodowanych przez te incydenty. Firma przekazała The Verge, że skontaktowała się już ze wszystkimi właścicielami tych pojazdów i zapewniła wszelkie informacje oraz potrzebną pomoc.

Pożar akumulatorów to spory problem samochodów elektrycznych

BMW nie jest jedyną firmą, która musi mierzyć się z tym problemem, w konsekwencji wycofując samochody. Podobny los spotkał Mustanga Mach-E czy Chevy Bolta - z czego drugi samochód jest “rekordzistą” w tej kwestii, bowiem doprowadził do co najmniej 19 pożarów baterii z powodu wadliwych ogniw od LG.

Źródło: The Verge

Obrazek wyróżniający: Pablo Martinez / Unsplash

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news