8

Blogosfera w 2008 wg Technorati, część trzecia

No dobrze, blogosfera nie jest już nam tak całkiem obca. Wiemy kto bloguje i dlaczego. Pora sprawdzić jak oni to robią. Blogerzy poświęcają sporo czasu na aktualizowanie swoich blogów, przyciągnięcie do nich czytelników i przywiązanie ich do bloga. Większość blogerów (ponad 80%) spędza więcej niż godzinę tygodniowo na prowadzeniu bloga, a aż 25% poświęca swojej […]

No dobrze, blogosfera nie jest już nam tak całkiem obca. Wiemy kto bloguje i dlaczego. Pora sprawdzić jak oni to robią. Blogerzy poświęcają sporo czasu na aktualizowanie swoich blogów, przyciągnięcie do nich czytelników i przywiązanie ich do bloga.

Większość blogerów (ponad 80%) spędza więcej niż godzinę tygodniowo na prowadzeniu bloga, a aż 25% poświęca swojej pasji ponad 10 godzin na tydzień.

Zdecydowana większość (78%) respondentów prowadzi bloga samodzielnie. Pozostali blogerzy korzystają z pomocy płatnej (9%) lub niepłatnej (13%). Płaca za pomoc przy aktualizacji bloga zdarza się zdecydowanie częściej przy blogach profesjonalnych i korporacyjnych.

Z analizy Indeksu Technorati dowiadujemy się, że na blogach o wyższym wskaźniku Authority znacznie częściej pojawiają się nowe posty.

Duże znaczenie w pracy blogera mają narzędzia stosowane do prowadzenia bloga. Wśród nich najpopularniejsze są m.in. system komentarzy, archiwum, wyszukiwarka, widgety, trackback. Średnio bloger stosuje 7 narzędzi z poniższej listy Technorati.

Czas, częstotliwość postów oraz mnogość wykorzystywanych narzędzi wcale nie musi się przekładać na rosnącą liczbę czytelników. Blogerzy stosują wiele różnych sposobów, żeby zachęcić do odwiedzenia swojego bloga:

  • Umieszczanie bloga w Technorati
  • Komentowanie na innych blogach
  • Tagowanie postów
  • Linkowanie do innych blogów
  • Publikowanie na innych blogach

Po wykonaniu tych wszystkich operacji nie pozostaje nic innego jak obserwowanie statystyk bloga. I jak wynika z badania aż 95% blogerów wie ile mają średnio dziennych odwiedzin. A ponad połowa odnotowuje ponad 1000 unikalnych odwiedzin w przeciągu miesiąca.

Najczęściej stosowanym narzędziem do weryfikacji statystyk jest Google Analytics (2/3 blogerów). Pozostałe toole to Sitemete i Startcounter. Ponad 40% blogerów używa więcej niż jednego narzędzia do kontroli statystyk bloga.

Źródło: Raport Technorati, Dzień Trzeci: The How of Blogging