No dobrze, blogosfera nie jest już nam tak całkiem obca. Wiemy kto bloguje i dlaczego. Pora sprawdzić jak oni to robią. Blogerzy poświęcają sporo czas...
No dobrze, blogosfera nie jest już nam tak całkiem obca. Wiemy kto bloguje i dlaczego. Pora sprawdzić jak oni to robią. Blogerzy poświęcają sporo czasu na aktualizowanie swoich blogów, przyciągnięcie do nich czytelników i przywiązanie ich do bloga.
Większość blogerów (ponad 80%) spędza więcej niż godzinę tygodniowo na prowadzeniu bloga, a aż 25% poświęca swojej pasji ponad 10 godzin na tydzień.
Zdecydowana większość (78%) respondentów prowadzi bloga samodzielnie. Pozostali blogerzy korzystają z pomocy płatnej (9%) lub niepłatnej (13%). Płaca za pomoc przy aktualizacji bloga zdarza się zdecydowanie częściej przy blogach profesjonalnych i korporacyjnych.
Z analizy Indeksu Technorati dowiadujemy się, że na blogach o wyższym wskaźniku Authority znacznie częściej pojawiają się nowe posty.
Duże znaczenie w pracy blogera mają narzędzia stosowane do prowadzenia bloga. Wśród nich najpopularniejsze są m.in. system komentarzy, archiwum, wyszukiwarka, widgety, trackback. Średnio bloger stosuje 7 narzędzi z poniższej listy Technorati.
Czas, częstotliwość postów oraz mnogość wykorzystywanych narzędzi wcale nie musi się przekładać na rosnącą liczbę czytelników. Blogerzy stosują wiele różnych sposobów, żeby zachęcić do odwiedzenia swojego bloga:
- Umieszczanie bloga w Technorati
- Komentowanie na innych blogach
- Tagowanie postów
- Linkowanie do innych blogów
- Publikowanie na innych blogach
Po wykonaniu tych wszystkich operacji nie pozostaje nic innego jak obserwowanie statystyk bloga. I jak wynika z badania aż 95% blogerów wie ile mają średnio dziennych odwiedzin. A ponad połowa odnotowuje ponad 1000 unikalnych odwiedzin w przeciągu miesiąca.
Najczęściej stosowanym narzędziem do weryfikacji statystyk jest Google Analytics (2/3 blogerów). Pozostałe toole to Sitemete i Startcounter. Ponad 40% blogerów używa więcej niż jednego narzędzia do kontroli statystyk bloga.
Źródło: Raport Technorati, Dzień Trzeci: The How of Blogging
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu