Świat

Blogosfera w 2008 wg Technorati, część czwarta i piąta

Aleksandra Biolik
Blogosfera w 2008 wg Technorati, część czwarta i piąta
Reklama

Dziś już ostatni (prawie) wpis odnoszący się do raportu Technorati. Dwie ostatnie części są dość krótkie, więc postanowiłam je zmieścić w jednym pości...

Dziś już ostatni (prawie) wpis odnoszący się do raportu Technorati. Dwie ostatnie części są dość krótkie, więc postanowiłam je zmieścić w jednym poście, żeby już Was tym tematem nie zanudzać.

Reklama

Jak wynika z badania blogi mogą być dochodowych zajęciem. Głównie dzięki zamieszczanym na nich reklamom. Ponad połowa blogerów korzysta z jakiejś formy reklam na swoim blogu. Są to reklamy wyświetlane, linki, płatne posty itp.

Powodem, dla którego blogerzy nie decydują się zamieszczać reklam to m.in. obawa przed zaśmieceniem bloga, brak zainteresowania tą formą zarobku, zbyt niska liczba odwiedzin.

A ile można na tym wszystkim zarobić? Średnio w ciągu roku blogerzy mogą zarobić ponad $6000. A najlepsi (z największą liczbą odwiedzin) mogą zarobić nawet $200000. Blogerzy mogący się poszczycić ponad 100 tys. unikalnych odwiedzin zarabiają średnio $75000.

Z reklamami na blogu wiąże się też temat marek. Technorati twierdzi, że marki są jednym z częściej pojawiających się zagadnień na blogach. Ponad 80% blogerów zamieszcza informacje o markach w postaci ich recenzji, przytoczenia historii związanej z obsługą klienta itp. Podobno 1/3 blogerów miała już oferty, żeby zostać „ambasadorem” marki.

Na koniec warto jeszcze raz przyjrzeć się wizerunkowi blogera, który okazuje się jest zdecydowanie inny niż przeciętny internauta.

Po pierwsze, bloger spędza dużo więcej czasu w internecie, niż na oglądaniu telewizji.

Po drugie, bloger jest aktywnym uczestnikiem sieci w jej drugim wydaniu (Web 2.0). Komentuje wpisy na innych blogach, korzysta z RSS, ogląda wideo w sieci, korzysta z serwisów społecznościowych itp.

Reklama

Po trzecie, bloger szuka informacji w blogosferze. W pierwszej kolejności sprawdzają oni co o danym produkcie lub wydarzeniu napisały inne blogi, później sprawdzają co pisze się o tym w sieci (ale nie na blogach), a dopiero na koniec zwracają uwagę na to co mówi telewizja, gazety, billboardy.

Źródło: Raport Technorati, Dzień Czwarty: Blogging for profit oraz Dzień Piąty, Brands Enter the Blogosphere

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama